موعود جوان


 

موعود جوان

((موعود جوان)) اولین نشریه ویژه نوجوانان و جوانان در باره امام عصر(عج) مى باشد. این ماهنامه فرهنگى, اجتماعى و اعتقادى در چهارمین سال نشر, بیست و چهارمین شماره خود را در بهمن ماه منتشر کرد. قیمت این مجله 2500 ریال مى باشد.
((موعود جوان)) سعى دارد به سوالات جوانان در باره امام زمان(عج), یاران ایشان, نحوه زندگى و ازدواج این بزرگوار, زمان ظهور و ... در قالب مقالات و یا گفتگو با بزرگان دین, پاسخ دهد.
سرمقاله, مقاله و مصاحبه, در کنار آثار داستانى, شعر, قطعات ادبى, خاطرات و گزارش ها, از موارد زینت بخش این مجله مى باشند.
همچنین بخش معرفى کتاب و دیگر مطالب فرهنگى و ادبى, از جمله موضوعات ثابت ((موعود جوان)) در 64 صفحه آن مى باشد.
در یکى از مقالات این نشریه تحت عنوان ((زنگ انتظار)) با توجه به سوره مائده, آیه 53 در مورد یاران امام عصر و ویژگى آنان آمده است: ((ویژگى اول به عشق آن یاران به خدا اشاره مى کند; ویژگى دوم به پیوند اخلاقى و وحدت و یکپارچگى مومنان اشاره مى کند; ویژگى سوم حاکى از سازش ناپذیرى مومنان در برابر کافران است ...; ویژگى چهارم جهاد و مبارزه پى گیر با دشمنان اسلام است; ویژگى پنجم که از بقیه مهم تر است, قاطعیت و پایمردى این یاران است. روح محافظه کارى در آنها نیست و بیعت شکنى عده اى از مردم آنها را سست و نگران نمى کند. آنها شرایط سخت حاضر را معیار قرار نمى دهند و با گام هاى استوار در صراط مستقیم حرکت مى کنند و امید به آینده دارند چرا که خود آینده سازند.))
همچنین این نشریه هر شماره مسابقه ((در انتظار موعود)) را برگزار مى کند. این مسابقات اختصاص به داستان, نمایشنامه, قطعه ادبى, شعر, مقاله, تکمیل عبارت ناتمام و ... دارد.
قابل ذکر است موسسه فرهنگى موعود با همکارى چندین سازمان و مرکز دیگر در خردادماه سال 82, به مناسبت سالگرد سرآغاز امامت امام عصر(عج) اقدام به برگزارى جشنواره عکسى با عنوان ((لحظه هاى انتظار)) خواهد نمود. لذا دوستان مى توانند عکس هاى خود را با موضوعات مربوط به مهدویت و در جهت احیا و گسترش فرهنگ مهدویت تا پایان اسفندماه سال جارى به دفتر این نشریه ارسال کنند.
امید است که شماره هاى آتى ((موعود جوان)) با توجه به مطالب خوب درون صفحات آن, از صفحهآرایى و طراحى قوىتر برخوردار باشد تا دوستان نوجوان و جوان کشور, کمال استفاده را از این نشریه ببرند.

صاحب امتیاز, مدیر مسئول و سردبیر:
اسماعیل شفیعى سروستانى
تلفن: 6956167 ـ 021
دورنگار: 6956168 ـ 021
نشانى: تهران, صندوق پستى 8347 ـ 14155
نشانى در اینترنت:
WWW.Mouood.Org
نشانى پست الکترونیکى:
Info @ Mouood.Org