نشریات شما


 

نشریات شما

نهال انقلاب‏

ماهنامه اجتماعى فرهنگى کودکان و نوجوانان «نهال انقلاب»، هر ماه در 34 صفحه رنگى و سیاه و سفید منتشر مى‏شود.
«نهال انقلاب» در بیست و یکمین سال انتشار خویش، شماره 312 خود را در فروردین سال 82 منتشر کرد. این نشریه علاوه بر بخش مقاله، شعر و داستان، به عناوینى چون: آموزش احکام، راز سلامتى، علم و زندگى، تقویم ماه، زنگ تفریح، ورزش، آموزش مقدماتى رایانه، پشت پرده نقره اى سینما، جنایت در سرزمین مقدس، با ستارگان، با بسیجیان نخبه و از قلم شما، مى‏کوشد مباحث مختلفى را براى خوانندگانش به ارمغان بیاورد.
مطالب این نشریه براى مخاطبان کودک در سال‏هاى چهارم و پنجم دبستان و دوستان نوجوان مقطع راهنمایى تنظیم شده است. لذا گاه برخى از مواقع به نظر مى‏رسد که مواردى بسیار کودکانه مى‏باشند و مقالاتى در حد درک نوجوان 15 ساله طرح‏ریزى شده است.
صفحه‏آرایى متنوع در کنار استفاده از طرح‏هاى جذاب و مورد علاقه کودکان در صفحاتى رنگى از محاسن این نشریه مى‏باشد. البته به نظر مى‏رسد که در برخى شماره‏هاى مسلسل «نهال انقلاب» طرح جلد ارتباط خاصى با سوژه کودک و نوجوان ندارد و ممکن است مخاطب مورد نظر را در نگاه اول اصلاً جذب خودش نکند.
یکى دیگر از ابتکارات جالب این مجله چاپ رنگى مناظر زیبایى از شهرها و ابنیه تاریخى کشور، تحت عنوان «آشنایى با سرزمین ایران» مى‏باشد.
«نهال انقلاب» در یکى از شماره‏هاى بخش «پشت پرده نقره اى سینما»، به چگونگى ساخت یک فیلم سینمایى پرداخته است و اینکه فیلمبردار اولین کسى است که فیلم را تماشا مى‏کند.
در بخش دیگرى از «نهال انقلاب» از چگونگى شکل‏گیرى اسرائیل و نخستین جنگ اعراب و اسرائیل سخن به میان آمده است. این ستون در هر شماره خوانندگان را بیشتر با مبارزان فلسطینى و سرزمین فلسطین آشنا مى‏کند و به زبانى ساده مى‏کوشد تا از جنایت‏هاى یهودیان پرده بردارد.
«سفر دریایى به دور دنیا»، «کاشفان قطب جنوب» و ... از جمله مطالب علمى این نشریه است که با زبان داستان بیان شده است.
اما مهم‏ترین ویژگى «نهال انقلاب» اختصاص دادن تمام صفحه اول آن به یک حدیث و یا روایت از بزرگان دین مى‏باشد.
این نشریه زیر نظر حوزه نمایندگى ولى فقیه در نیروى مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامى منتشر مى‏شود.

سردبیر: على‏اصغر نصرتى‏
نشانى: تهران، صندوق پستى 169/17845
تلفن: 7533751 - 021
نشانى اینترنتى: WWW.dana.lr
پست الکترونیکى: nahal @ dana. lr