ایمنى کودکان در استخرهاى شنا


 

ایمنى کودکان در استخرهاى شنا

مترجم: پگاه امیردیوانى‏
منبع: Familyfun. Com

در طول فصول گرم تابستان، از استخرهاى شنا براى خنک‏شدن استفاده مى‏شود و این یک امر بدیهى است. در مهمانى‏ها هنگامى که والدین مشغول گَپ‏زدن هستند، کودکان ممکن است در آب تنها بمانند، بنابراین باید محیط امنى برایشان فراهم شود تا والدین استراحت کرده و اوقات خوشى را با یکدیگر سپرى نمایند. اما واقعیتى که وجود دارد، اتفاق ناخوشایند غرق‏شدن کودکان در این استخرها مى‏باشد که باید مانع آن شد. مطمئن‏ترین روش براى این امر استفاده از نجات‏غریق‏هاى باتجربه است که هدف اصلى‏شان مراقبت از کودکان مى‏باشد. اگر نجات‏غریقى وجود نداشته باشد، باید از دو فردِ جوان و باتجربه در دو طرف استخر یا در قسمت‏هاى عمیق آن استفاده کرد.
اگر یکى از نجات‏غریق‏ها مجبور شود بخوابد یا به هر دلیلى محیط را ترک کند، نفر بعدى مسئولیت را بر عهده مى‏گیرد. حتى اگر او بخواهد چیزى بخورد یا بنوشد، باید زنگ بزند و فرد بعدى جاى او را بگیرد.
در زیر، پاره‏اى نکات مهم در این زمینه ارائه شده است:
- اگر افرادى که در استخر شرکت مى‏کنند، سنین زیر 20 سال باشند، نجات‏غریق باید مراقبت بیشترى به عمل آورد.
- کودکانِ زیر 5 سال را در صورتى در استخر راه دهید که تحت نظر والدین‏شان باشند و جلیقه نجات پوشیده باشند.
- تصور نکنید والدینِ کودکان مراقب آنها هستند.
- براى پریدن کودکان از روى تخته شیرجه، مقرراتى وضع کنید، از جمله آنکه در هر زمان فقط یک نفر از روى تخته شیرجه پایین بپرد، کودکان پشت سر هم بایستند، قبل از آنکه نفر قبلى از آب خارج نشده نفر بعدى از روى تخته به درون آب نپرد. همچنین از روى تخته به طرف کناره‏هاى استخر شیرجه نزنید.
- قبل از آنکه به کودکان اجازه شنا کردن بدهید، آنها را دور هم جمع کنید و قوانین و مقررات موجود را به اطلاع‏شان برسانید.