کیهان بچه ها


 

کیهان بچه‏ها

هفته‏نامه «کیهان بچه‏ها» به صورت پى‏درپى سه‏شنبه هر هفته چاپ مى‏شود. این نشریه که مخصوص نوجوانان است، ضمیمه‏اى 12 صفحه‏اى به نام «شاپرک» براى کودکان دارد. این صفحات که در میان مجله جاى گرفته‏اند به کوشش «اعظم کاوه» تهیه مى‏شوند.
«کیهان بچه‏ها» در چهل و هفتمین سال انتشار خود در هفته اول شهریورماه، شماره 2351 خود را در 50 صفحه منتشر مى‏کند. صفحات این نشریه اکثراً رنگى هستند و برخى صفحه‏ها به صورت سیاه و سفید چاپ مى‏شوند. شعر، داستان، گزارش، گفتگو، خبر، جدول، کاردستى، علمى، داستان ترجمه، طنز، معرفى کتاب، معرفى دوستداران مجله، کاریکلماتور، داستان مصور، ورزش، پاسخ به داستان‏ها، اشعار و نقاشى‏هاى ارسالى، از جمله ستون‏هاى ثابت «کیهان بچه‏ها» مى‏باشند.
این نشریه با یارى گرفتن از شعرا و نویسندگان مطرح مقطع کودک و نوجوان و به یارى تصاویر جذاب براى این گروه سنى، از جمله نشریات مورد علاقه نوجوانان کشور است.
در بخشى از طنز مجله، خانم چنگال، نامه آقاى قاشق را که وى را رنجانده، این طور جواب داده است: «سلامى به بدمزگى همه غذاهاى سوخته و ته‏گرفته! قاشقِ بى‏چشم و رو، یادت رفته است که روز اول براى خواستگارى از من پاشنه کابینت را از جا کندى؟ اى کاش همان روز اول دنده‏هایم مى‏شکست و به خانه تو قاشقِ نشُسته نمى‏آمدم. بشکند همه دنده‏هایم که نمک ندارد! حالا خوب است آداب معاشرت را از خانواده چنگال‏ها یاد گرفته‏اى؟ اگر من نبودم که وقت غذا خوردن، همه غذاها از گوشه لب و لوچه‏ات مى‏ریخت و ... .
حیف من! حیف من که با این همه متانت، همسر قاشقِ بى‏نزاکتى مثل تو شده‏ام! پدر و مادرم آقاى ملاقه و خانم کفگیر اگر دست‏شان به تو برسد، شکل ماهیتابه مى‏شوى و ... .
اما چه کنم که مجبورم به خاطر بچه کوچک‏مان قاشقِ چایخورى برگردم. فقط اگر یک بار دیگر، فقط یک بار دیگر چنین حرف‏هایى را بشنوم، آن وقت خودت مى‏دانى چه مى‏شود. دیگر حرفى ندارم. خداحافظ! چنگال حق‏به‏جانب.»
پس از خواندن این طنز، حال با دست‏اندرکاران «کیهان بچه‏ها» و نشانى آن آشنا مى‏شویم.

صاحب امتیاز: مؤسسه کیهان‏

مدیر مسئول: امیرحسین فردى‏
دبیر تحریریه: رسول فلاح‏پور
قیمت: 1000 ریال‏
تلفن: 9 - 3110251 - 021؛ داخلى 2377 و 2166
فاکس: 3900025 - 021
پست الکترونیکى: .Com noavar @ Kbacheha
نشانى: تهران، خیابان فردوسى، کوچه شهید شاهچراغى، مؤسسه کیهان.
صندوق پستى: 3631/11365