اخبار


 

اخبار

در ایران آغاز مى‏شود

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور بانوان وزارت کشور گفت: مشارکت زنان در حوزه سیاسى کشور على‏رغم مشارکت آنان در حوزه‏هاى اجتماعى و فرهنگى از وضعیت مطلوبى برخوردار نیست.
«فخرالسادات محتشمى‏پور» در دومین گردهمایى سراسرى مجریان استانى طرح‏هاى بررسى مشارکت سیاسى زنان در ایران، افزود: حضور زنان و مشارکت آنان در حوزه سیاسى گامهاى اولیه خود را طى مى‏کند و به همین دلیل این حرکت احتیاج به تقویت و حمایت دارد.
وى با اشاره به اینکه میزان مشارکت زنان در عرصه‏هاى اجتماعى و سیاسى از هدف‏هاى اصلى این دفتر است، بر لزوم مشارکت جدى و همه‏جانبه تمامى استان‏هاى کشور در اجراى طرح ملى بررسى مشارکت سیاسى زنان تأکید کرد.
این طرح به زودى در مورد تمامى زنان بالاى 15 سال در مراکز استان‏هاى کشور شروع مى‏شود و براى اولین بار با سنجش عملى و اندازه‏گیرى میزان مشارکت سیاسى زنان، به بررسى جوانب مشارکت و توسعه سیاسى مى‏پردازد.
بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد
حدود یک میلیون و صد هزار نفر زن سرپرست خانوار در ایران وجود دارد که تنها 107 هزار خانوار از آنها تحت پوشش سازمان بهزیستى هستند.
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده در این باره گفت: در حال حاضر هدف دفتر امور زنان و خانواده تنها ارائه کمک‏هاى مادى به این گروه از زنان نیست بلکه هدف اصلى توانمندسازى، بازتوانى و قادرسازى زنان سرپرست خانوار است و براى رسیدن به این اهداف هر سال طرح‏هایى به اجرا در مى‏آید که البته موفقیت آنها به بودجه و همکارى نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‏ریزى کشور بستگى دارد.
وى اظهار داشت: در همین راستا دفتر امور زنان و خانواده، طرح‏هایى را در اولویت برنامه‏هاى کارى خود در سال جارى قرار داده است که از آن جمله مى‏توان به طرح ارتقاى شاخص توسعه انسانى در زنان سرپرست خانوار، طرح آموزش مهارت‏هاى زندگى مشترک به فرزندان در آستانه ازدواج خانواده‏هاى تحت پوشش شهرى و روستایى، طرح کمک هزینه تحصیلى به فرزندان زنان سرپرست خانوار، اسکان موقت و حمایت از زنان بدون سرپناه، تلاش در زمینه ایجاد اشتغال، پرداخت کمک هزینه ماهانه به اقشار آسیب‏پذیر اشاره کرد. همچنین طرح کمک به تأمین ودیعه مسکن زنان سرپرست خانواده از برنامه‏هاى آتى دفتر امور زنان و خانواده است که در سال جارى دنبال خواهد شد.

جامعه به حضور کیفى زنان نیازمند است‏

مدیر دفتر امور زنان صدا و سیما در گفتگو با خبرگزارى اعلام کرد: میزان مشارکت زنان در اجتماع نسبت به سال‏هاى قبل افزایش داشته و جامعه بیشتر به حضور کیفى زنان نیازمند است تا حضور کمىّ آنان.
«پروین سلیحى» گفت: با توجه به اینکه نیمى از جمعیت کشور را زنان تشکیل مى‏دهند، باید در عرصه‏هاى مدیریتى، تصمیم‏گیریى و سیاست‏گذارى به گونه‏اى برنامه‏ریزى شود تا زنان هم بتوانند مانند مردان در عرصه‏هاى مختلف اجتماعى حضور فعال داشته باشند.
وى در ادامه افزود: میزان مشارکت زنان نسبت به سال‏هاى گذشته افزایش داشته ولى تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.

استفاده از رنگ‏هاى شاد براى پوشش دانش‏آموزان دختر منع قانونى ندارد

مدیر کل دفتر زنان آموزش و پرورش گفت: تغییر رنگ پوشش دانش‏آموز دختر مدارس برخى مناطق تهران و شهرستان‏ها از رنگ‏هاى تیره به رنگ‏هاى شادى‏آفرین به دلیل مسائل فرهنگى و بافت سنتى با مقاومت‏هایى روبه‏روست.
فاطمه تندگویان افزود: سال‏هاى گذشته با توجه به شرایط فرهنگى و موقعیت‏هاى خاص منطقه‏اى تلاش کردیم تا با فرهنگ‏سازى و تغییر نگرش‏ها، رنگ پوشش دانش‏آموزان دختر را متناسب با نیازهاى روحى و روانى آنها کنیم. در حال حاضر در اغلب استان‏ها براى دختران مقطع ابتدایى رنگ متناسب شرایط روحى آنها استفاده مى‏شود.
وى گفت: متانت و وقار دختران به شخصیت آنها بستگى دارد لذا مدیران نباید براى تغییر رنگ روپوش دانش‏آموزان دختر که مورد تأیید آموزش و پرورش و روانشناسان است، از خود مقاومت نشان دهند.

خواستگارى ترفند جدیدى براى قاچاق دختران است‏

فریدون توفیقى بازپرس ویژه جرائم خیابانى، طى گفتگویى اعلام کرد: برخى افراد سودجو تحت عناوین خواستگارى یا وعده ازدواج، به دختران جوانى که از وجاهت اجتماعى یالایى برخوردار هستند، نزدیک شده و زمینه فرار و قاچاق آنان را فراهم مى‏کنند؛ چرا که مى‏دانند از طریق دوستى و رفاقت‏هاى خیابانى، قادر نخواهند بود چنین دخترانى را فرارى دهند.
وى افزود: این سودجویان براى سرپوش گذاشتن بر عملکرد غیر قانونى خود، ابتداى امر، پاى خانواده را هم به میان مى‏کشند و با اطلاع پدر و مادر، به دختران نزدیک مى‏شوند تا از این طریق هنگامى که به بن‏بست و مشکل قانونى برخورد کردند، بتوانند خود را تبرئه کنند.
این بازپرس گفت: سارقان احساسات، با عنوان مشروع خواستگارى جلو مى‏آیند و دختران زیر 20 سال را که بیشتر از دیگران درگیر عواطف‏شان هستند، به دام مى‏اندازند. این افراد با فیلمبردارى از دختران در مجالس مختلف که اکثراً جنبه خصوصى دارد، آنها را تهدید مى‏کنند که اگر با آنان همکارى نکنند و حتى دوستان‏شان را وارد برنامه‏هایشان نکنند، نوار را در اختیار عموم خواهند گذاشت و دختران هم به خاطر حفظ آبرویشان ناچار به اطاعت از سودجویان مى‏شوند.

شرکت‏هاى دخانیات دختران را هدف قرار داده‏اند

واحد بانوان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، با ابراز نگرانى از گسترش گرایش دختران و زنان جوان به مصرف دخانیات، از مجلس و دولت خواست تا بر ضد برنامه‏هاى تبلیغاتى شرکت‏هاى جهانى، برنامه‏ریزى کنند.
به گزارش خبرگزارى جمهورى اسلامى، در اطلاعیه این جمیعت تأکید شده است: «دختران جوان و بانوان هدف اصلى کمپانى‏هاى دخانیات در سطح جهان و به ویژه در کشورهاى در حال توسعه به شمار مى‏روند.»
این اطلاعیه خواستار تدوین و اجراى برنامه‏هایى براى آگاهى‏بخشى به دختران و بانوان ایرانى در زمینه تبلیغات شرکت‏هاى جهانى دخانیات و برداشتن گام‏هاى جدى در این زمینه شده است.
واحد بانوان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، اعلام کرد: گزارش‏ها و مستندات داخلى کمپانى‏هاى بین‏المللى سیگار، ترفندهاى گوناگون و برنامه‏هاى راهبردى زیرکانه و فریبکارانه آنها را براى به دام انداختن دختران و زنان در جوامع مختلف نشان مى‏دهد.

ترک تحصیل دختران مهار مى‏شود

مدیر کل دفتر امور زنان آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلى دختران باید جایگاه ویژه‏اى در برنامه چهارم توسعه داشته باشد.
خانم تندگویان با بیان اینکه آمار دقیقى از ترک تحصیل دختران وجود ندارد، افزود: متناسب با هر یک از علت‏ها، براى پوشش تحصیلى فراگیر دختران باید نگاه ویژه به مناطق محروم و توسعه‏نیافته داشته باشیم، به گونه‏اى که با مهیا کردن زمینه‏هاى امنیتى، ایجاد تسهیلات لازم آموزشى و پرورشى و رفاه تحصیلى در مناطق محروم، نرخ ادامه تحصیل دختران از ابتدایى به راهنمایى و سپس متوسط افزایش یابد.
وى افزود: در مقطع ابتدایى و راهنمایى به دلایل عوامل محیطى و بیرونى، ترک تحصیل دختران به نسبت پسران افزایش بیشترى دارد، اما ترک تحصیل دختران به دلیل داشتن انگیزه درونى در مقطع متوسطه بسیار کمتر از پسران است.
مدیر کل دفتر امور زنان آموزش و پرورش اظهار امیدوارى کرد، با تمهیدات خاص برنامه چهارم توسعه با رفع مشکلات ایاب و ذهاب، مانع ترک تحصیل دختران شوند.
وى در ادامه گفت: دوره راهنمایى به دلیل شکل‏گیرى شخصیت، رشد فکرى، دینى و اجتماعى دانش‏آموزان حساس است، اما در ایران به این دوره توجه لازم نمى‏شود.
آمارها حاکى از آن است که 26 درصد افراد 11 تا 13 ساله کشور که عموماً دختر هستند، از تحصیل محرومند.

دیدار اعضاى سازمان بین‏المللى زنان مسلمان انگلیس با اعضاى شوراى فرهنگى اجتماعى زنان‏

سى نفر از اعضاى سازمان بین‏المللى زنان مسلمان انگلستان، از مرکز شوراى فرهنگى اجتماعى زنان، دیدار کردند.
در این دیدار، خانم مهندس «رام‏پناهى» با معرفى پایگاه اینترنتى مرکز اطلاعات و آمار زنان به ویژه پایگاههاى اطلاعاتى موجود در بخش انگلیسى سایت پرداخت و اعلام کرد: در حال حاضر بخش انگلیسى این پایگاه با دو آدرس WWW.islamwomen.orgو WWW.islamwomen.netقابل دسترسى مى‏باشد. سیاست مرکز بر آن است که اطلاعات این بخش بیشتر جنبه بین‏المللى داشته باشد، تا بتواند نظرات مخاطبین به ویژه زنان مسلمان را در سراسر دنیا جلب کند.
وى خاطرنشان کرد: با توجه به جوّ موجود در شبکه جهانى اینترنت و مقابله‏اى که با اسلام به ویژه با دیدگاه اسلام نسبت به زن وجود دارد، هدف ما معرفى الگوى زن مسلمان و معرفى دیدگاه واقعى اسلام در این زمینه مى‏باشد که متأسفانه در برابر حجم مقابله با نظر اسلام در این زمینه و نیز انتساب مطالب ناروا به اسلام و انعکاس وضعیت نامطلوب زنان مسلمان، جاى کارهاى مستند و محکم همچنان خالى است.
مدیر مرکز اطلاعات و آمار زنان در ادامه، گفت: با توجه به آنکه ارسال اطلاعات با امکانات طراحى شده در سایت، اغلب از راه دور امکان‏پذیر مى‏باشد، جمع حاضر که اکثراً جوان و پرانرژى هستند، مى‏توانند به عنوان خبرنگاران افتخارى این مرکز در کشورهاى مختلف اروپایى با ارسال اطلاعات در جهت تکمیل و غنى‏تر ساختن پایگاههاى اطلاعاتى این مرکز، ایفاى نقش کنند. از سوى دیگر مرکز اطلاعات و آمار زنان ضمن پاسخگویى به سؤالات فقهى، حقوقى، اجتماعى، تربیتى و ... سعى به ارسال نیازهاى فرهنگى این مخاطبین خواهد کرد.
در پایان مسئولین، مدرسین و اعضاى سازمان بین‏المللى زنان مسلمان انگلیس، ضمن ابراز خرسندى و رضایت از این دیدار، از هر گونه همکارى با مرکز اطلاعات و آمار شوراى فرهنگى اجتماعى زنان استقبال کردند.

مبلغان زن به مکه و مدینه اعزام مى‏شوند

بر اساس مصوبه شوراى عالى حج و زیارت از این پس خواهران مبلّغ نیز به عنوان روحانى کاروان‏هاى حج و عمره به شهرهاى مقدس مکه و مدینه اعزام مى‏شوند.
قائم‏مقام امور روحانیون در برگزارى آزمون سراسرى خواهران مبلّغ، با اعلام این خبر، افزود: خواهران پس از موفقیت در آزمون کتبى سراسرى پذیرش خواهران مبلّغ و احراز شرایط علمى، عملى و گزینش به عنوان روحانى کاروان براى پاسخگویى به مسائل فرهنگى، اعتقادى و شرعى خواهران زائر، به حج اعزام مى‏شوند.
وى گفت: از 5400 داوطلب سراسر کشور که در سه حوزه استانى در شهرهاى تهران، مشهد و قم در آموزن شرکت کرده‏اند، افرادى که 50 درصد امتیاز آزمون را کسب کنند، پذیرفته مى‏شوند.
در این آزمون، داوطلبان به 160 سؤال چهارگزینه‏اى در موضوعات احکام عمومى، مناسک حج، تاریخ اسلام، اماکن مکه و مدینه و اسرار و معارف حج در مدت 3 ساعت پاسخ دادند.

خطر مرگ مادر در سزارین 4 برابر زایمان طبیعى است‏

مدیر اداره مامایى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى گفت: خطر مرگ و میر زنانى که از طریق سزارین وضع حمل مى‏کنند، چهار برابر زایمان طبیعى است.
خانم «شاه‏محمدى» افزود: در سزارین، مادر خون بیشترى را نسبت به زایمان طبیعى از دست مى‏دهد. همچنین زایمان به روش سزارین علاوه بر داشتن خطراتى که مادر را تهدید مى‏کند، مشکلاتى نیز براى کودک تازه متولد شده به دنبال دارد.
وى شیوع چشمگیر مشکلات تنفسى در کودکان سزارینى را دلیل مخالفت جدى کارشناسان از انجام این گونه وضع حمل عنوان کرد و گفت: در زایمان طبیعى به دلیل فشار منفى که به ریه نوزاد وارد مى‏شود، مانع از افزوده شدن مایع داخل ریه مى‏شود و از بروز مشکلات تنفسى در آینده جلوگیرى مى‏کند.
این کارشناس مامایى، شیردهى را عاملى طبیعى در تسریع قطع شدن خونریزى مادران دانست و ادامه داد: مادرى که سزارین مى‏شود براى مدتى ملزم به استفاده از آنتى‏بیوتیک است که این موضوع بر زمان شیردهى تأثیر مى‏گذارد، در حالى که در زایمان طبیعى، کودک بلافاصله بعد از تولد قادر است از شیر مادر تغذیه کند.

3 درصد جمعیت ایران معتادند

مدیر کل روابط عمومى و امور بین‏الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، گفت: معضل مواد مخدر مهارشدنى است اما این پدیده هیچ گاه در ایران و جهان یشه‏کن نمى‏شود.
وى افزود: از 67 میلیون جمعیت ایران، حدود 2 میلیون که نزدیک به 3 درصد جمعیت کشور را تشکیل مى‏دهند، مشکل اعتیاد دارند.
آقاى خادمى در ادامه گفت: تلاش سازمان ملل متحد و سازمان‏هاى غیر دولتى ایران بر این است که از آسیب‏هاى مواد مخدر به 97 درصد جامعه که نسبت به پدیده مواد مخدر در سلامت کامل هستند، پیشگیرى کند. کمک به افراد سالم و پیشگیرى از آلوده شدن و گرایش آنها به مواد مخدر هزینه کمترى دارد.

91 بار اهداى خون در بیست و دو سال‏ یک مرد مازندرانى در مدت 22 سال، 91 بار خون اهدا کرده است.

محمدرضا چراغعلى با بیان حدیثى از امام صادق(ع) که «خون دادن بهار عمر است»، گفت: براى اینکه بخواهم عمرى طولانى داشته باشم و همیشه بهار بر جسم، محیط و زندگى‏ام سایه داشته باشد، خون مى‏دهم.
وى آگاهى مردم تاز سلامت روانى، جسمى و روحى ناشى از خون‏دهى را عاملى براى حل مشکلات ناشى از کمبود خون‏دهى خواند و گفت: انگیزه من از خون دادن، علاوه بر سلامت خودم، عادت به این کار است. از سن 17 سالگى تاکنون که 39 سال دارم، سالى پنج بار و هر با نیز 500 سى‏سى خون اهدا کردم. همچنین در نظر دارم تا سن 70 سالگى، 500 بار دیگر خون بدهم.
آقاى چراغعلى، بالاترین رقم خون‏دهنده و منظم‏ترین اهدا کننده خون، بر اساس شرایط سنى در سال 81 شناخته شده است.

ایران رتبه پانزدهم سیب‏زمینى را کسب کرد

مدیر کل دفتر سبزى و صیفى وزارت جهاد کشاورزى کشور اعلام کرد، ایران با تولید 3 میلیون و 800 هزار تن سیب‏زمینى در سال، رتبه پانزدهم تولید این محصول را در جهان دارد.
در حال حاضر میزان تولید سالانه سیب‏زمینى در جهان 307 میلیون تن است.
سرانه مصرف سیب‏زمینى در کشور 48 کیلوگرم است و این رقم با توجه به شاخص‏هاى جهانى و باغیات به ارزش غذایى این محصول، بسیار پایین است و باید به 80 کیلوگرم برسد.

جوان‏ترین مترجم حرفه‏اى سوئد یک دختر ایرانى است‏

یک دختر 17 ساله ایرانى جوان‏ترین مترجم حرفه‏اى کشور سوئد شد.
«آزاده رجحان» هنگامى که 5 سال داشت به همراه خانواده‏اش به سوئد مهاجرت کرد و با تشویق پدرش، کار ترجمه را شروع کرد. در ابتدا به دلیل سن کمش ناشران و منتقدان ادبى وى را چندان جدى نمى‏گرفتند تا اینکه دو سال قبل یکى از ترجمه‏هایش به شدت مورد استقبال نشریات و منتقدان قرار گرفت.
دومین کتاب ترجمه‏شده این دختر نوجوان با عنوان «بچه‏هاى مرد شیشه‏گر» به تازگى منتشر شده است. وى اعلام کرده است که قصد دارد کار بعدى خود را ترجمه یک کتاب ادبى از فارسى به سوئدى اختصاص دهد.

افزایش طلاق و کاهش ازدواج در اروپا

بر اساس ارقامى که اداره آمار اتحادیه اروپا منتشر کرده است در دو ماه گذشته میزان طلاق در این اتحادیه، 42 درصد افزایش یافته است.
همچنین شمار ازدواج‏ها در کشورهاى عضو این اتحادیه، گزارش نزولى داشته و در مقایسه با سال 1980، این تعداد از 2/2 میلیون به 8/1 میلیون رسیده است که نشان‏دهنده 19 درصد کاهش مى‏باشد.
بر اساس آمار جدید، بیشترین میزان طلاق در بلژیک رخ داده است، طورى که از هر هزار ازدواج، 30 مورد آن به طلاق منجر شده است.

محقق زن آلمانى:اسلام را با زهرا(س) شناختم‏

«آنابله بوتشر» محقق مؤسسه اسلام‏شناسى دانشگاه برلین در کنفرانس روز جهانى زن، گفت: من در تحصیلات دانشگاهى‏ام به شخصیت بى‏نظیر فاطمه(س) برخورد کردم.
وى در این کنفرانس که با حضور مسلمانان مقیم برلین، برگزار شد، افزود: در ده سالى که مشغول مطالعه در باره اسلام هستم، همواره احساس کرده‏ام که حضرت فاطمه(س) نیز در این مطالعات همراه من بوده است.
این صاحب نظر آلمانى که به کشورهاى مختلف اسلامى سفر کرده است، گفت: حضرت فاطمه(س) یک زن استثنایى و فوق‏العاده است. او اولین شاگرد زن است که مستقیماً وحى پیامبر(ص) را درک کرده است. حضرت فاطمه(س) تنها رابط بین نبوت و امامت است. وى به عنوان یک زن، واسطه دو نمادى است که مردان بر آنها حاکمیت داشتند.
«بوتشر» گفت: صاحب‏نظرانى چون محمدحسین فضل‏اللَّه با توجه به حمایت‏هاى حضرت فاطمه(س) از پدر و همسر خود استنباط مى‏کنند که زنان مسلمان نیز باید از فاطمه(س) الگو گرفته و از پدر، همسر، فرزندان و برادران خود در مسئولیت‏ها و تکالیف حمایت جدى به عمل آورند.

70 درصد زنان ترکیه محجبه هستند

بر اساس نتایج حاصل از یک نظرسنجى انجام شده، 70 درصد زنان بالاى 17 سال ترکیه حجاب اسلامى را رعایت مى‏کنند.
با افزایش تحصیلات، وضعیت اقتصادى و درآمد، میزان استفاده از حجاب در زنان ترک افزایش پیدا مى‏کند و نیز مجرد و متأهل بودن زنان نقش اساسى در پوشاندن موى سر آنها دارد؛ به طورى که 73 درصد از زمان متأهل حجاب خود را رعایت مى‏کنند، در حالى که این مقدار در زنان مجرد به 34 درصد کاهش مى‏یابد.
همچنین 58 درصد از زنانى که موى سر خود را مى‏پوشانند، نماى مى‏خوانند. با وجود اینکه بیش از دو سوم زنان ترکیه مخالف بى‏حجابى هستند، اما بر اساس قانون، حضور زنان باحجاب در پارلمان دولت، ادارت دولتى، دانشگاهها و دبیرستان‏ها ممنوع شده است و زنان محجبه مجبورند از بین کار دولتى، تحصیل و یا اطاعت از قوانین اسلام یکى را انتخاب کنند.
لذا برخى از دختران با پرداخت هزینه بالایى در کلاس‏هاى خصوصى و در نزد معلمان سابق خود که به خاطر حجاب، اخراج شده‏اند، درس مى‏خوانند.

تجاوز به زنان و کودکان یک سلاح جنگى در کنگوست‏

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل هشدار داد، جنگ‏هاى داخلى کنگو که از سال 1998 در این کشور آغاز شده است، 3/3 میلیون کشته بر جاى گذاشته است که بیشتر آنها زن و کودک هستند.
عمر 12 درصد نوزادان در کنگو به یک سال نمى‏رسد و بسیارى از کودکانى که نجات پیدا مى‏کنند با خاطرات وحشتناک خشونت علیه دوستان و خانواده‏هاى خود، با کابوس‏هاى روانى بزرگ مى‏شوند.
مدیر اجرایى یونیسف گفت: در کنگو به زنان و دختران و کودکان پسر تجاوز مى‏شود، حتى کودکان 5 ساله تا زنان 80 ساله به بهانه جنگ مورد تجاوز قرار مى‏گیرند. در حال حاضر 27 درصد از دخترانى که مورد سوء استفاده قرار مى‏گیرند دچار ویروس ایذر شده‏اند.
جنگ کنگو باعث شده است دهها هزار کودک به عنوان رزمنده، برده جنسى، باربر و آشپز به وسیله تمامى طرف‏هاى این جنگ، مورد سوء استفاده قرار گیرند؛ طورى که 35 درصد از نیروهاى اعزامى به خطوط مقدم را کودکان تشکیل مى‏دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‏هاى استان تهران: توقع اینکه مسائل زنان توسط آقایان حل شود منطقى نیست‏

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‏هاى استان تهران در مراسم تجلیل از بانوان این سازمان، با تأکید بر حل مسائل زنان در جامعه، گفت: توقع اینکه مسائل زنان توسط آقایان حل شود، منطقى نیست.
وى آموزش و پرورش را از معدود وزارت خانه‏هایى خواند که حضور زنان در آن چشمگیر و فعال‏تر است، ولى هنوز در سطوح مدیریتى مشکل دارد و این مشکل ناشى از عدم بسترسازى مناسب و فرهنگ‏سازى لازم در این خصوص است و از سوى دیگر استقبال بانوان براى احراز پست نیز در حد انتظار نیست.
آقاى «امیرعلى محبى» توجه جدى به ورزش مدارس دخترانه با رویکردى جدید را از دغدغه‏هاى اساسى سازمان خواند و با اشاره به برنامه‏هاى استان، بررسى تقویت و تجهیز مدارس در جهت بانشاط نمودن فضاى مدارس، از کلیه مدیران و معلمان خواست تا با مشارکت و ارائه طرح‏هاى پیشنهادى، سازمان را در این جهت همراهى نمایند.