پژواک نامه هاى خوانندگان


 

پژواک‏

با تشکر از تمام شما عزیزان که باعث شکوفایى استعداد جوان‏هایى مى‏شوید که تنها پناهشان نوشتن و درد و دل کردن با ورق‏هاى سفید و قلم است. به امید روزى که ایران پر از آدم‏هاى مثل شما شود. راستى شما چرا آدرس پست الکترونیکى ندارید؟ این هم یک پیشنهاد بود براى مجله محبوبم.

فاطمه سلیمانى - تربت حیدریه‏

دوست عزیز، به استعدادهاى خود بها بدهید، ما نیز تا حد توان‏مان شما را کمک خواهیم کرد. اما در مورد آدرس الکترونیکى باید گفت که این نشانى همیشه در صفحه اول فهرست مجله مى‏آمد ولى از آنجایى که قرار بود، نشانى تغییر کند، آن را حذف کردیم. امیدواریم دوباره نشانى جدید اینترنتى را اعلام کنیم. موفق باشید.

از اینکه بالاخره بعد از سه بار بازنویسى، داستان مرا در نوبت چاپ قرار دادید، کمال تشکر را دارم. خودم هم قبول دارم که کم کتاب مى‏خوانم و این هم به علت قیمت گزاف کتاب‏ها و یا نبودن کتابخانه‏هاى عمومى زیاد در سطح شهر است. دو مجموعه داستان کوتاه خریدم و متوجه شدم که خیلى از نکات و تکنیک‏ها در آنها رعایت نشده است.
به هر حال در طول یک سال همراهى با بخش «قصه‏هاى شما»، از نقد چهار داستان ارسالى‏ام، استفاده بردم. هنوز یکى از خوانندگان پر و پا قرص مجله‏تان هستم و سعى مى‏کنم از نقدهایى که براى دیگران مى‏نویسید، استفاده کنم و کتاب بخوانم و آثار خوب و قوى برایتان ارسال کنم.

سوده نجمى‏زاده - قم‏

داستان‏نویس جوان، ما هم امیدواریم با چاپ این داستان، انگیزه‏تان براى نوشتن دقیق‏تر شود و با مطالعه بیشترى دست به قلم ببرید. اما در مورد دو کتابى که اشاره کرده‏اید باید گفت، نباید این طور تصور کنید که هر کتابى چاپ مى‏شود، بدون اشکال است. برخى از آثار، اشکالات تکنیکى دارند و برخى پر از ضعف‏هاى محتوایى هستند. خوب است هنگام خرید کتاب دقت کنید و لااقل آثار نویسندگان مطرح کشور را بخرید تا کمتر با چنین اشکالاتى در کتاب‏ها روبه‏رو شوید.
موفق باشید.

امسال تابستان سفرى به مشهد داشتم. در میان راه از طرف شمال رفتیم تا از نعمت‏هاى خدادادى بهره ببریم ولى آنچه بیش از همه توجه ما را جلب کرد، وجود زنانى با روسرى‏هاى کوتاه و لباس‏هاى بدن‏نما بود. بى‏بند و بارى، مقدمه حراج عفت، حیا و در نهایت ویرانى و حذف خانواده است. راستى اینها وقت‏شان چقدر برایشان ارزش دارد؟ آیا مى‏خواهند فرهنگ‏شان با فرهنگ غرب هم‏تراز شود. خودِ غربیان از وضع رقت‏بارشان به تنگ آمده‏اند. فرهنگ، تمدن و آزادى به بى‏بند و بارى نیست بلکه به حیا و عفت است. آزادى به معناى استقلال داشتن و پیروى نکردن از فرهنگ مبتذل غرب است، نه وابسته بودن به غرب و ابتذال آن. ما ایرانى هستیم و مسلمان. اسلام دینى جامع است و حیا و عفت را جزو وظیفه زنان مى‏داند. پس لباس، انسان را از برهنگى و بى‏عفتى حفظ مى‏کند. علاوه بر این لباس هر کس مایه وقار و عفت اوست. زن در حجاب مانند مروارید در صدف است. بیایید با حفظ حجاب و رعایت عفت عمومى، توطئه‏هاى دشمن را از بین ببریم و آینده خود و خانواده‏هاى دیگر را تباه نسازیم. محدثه جنّتى - قم‏
دوست عزیز، با وجود اینکه در سال اول دبیرستان هستید، ولى به خوبى زشتى‏هاى اجتماع را دیده‏اید. ما نیز براى همراهى با شما بخش‏هایى از یادداشت‏تان را آوردیم و امیدواریم دختران و زنان ایرانى به جاى پیرو مد بودن، الگوى واقعى، یعنى فاطمه زهرا(س) را براى خود انتخاب کنند تا دچار خُسران ابدى نشوند.

مى‏خواهم در قسمتى از مجله شرکت کنم و مطالبى براى بخش «تازه‏هاى پژوهش» بفرستم که هم شما با خواندن آن به معلومات خود اضافه کنید و هم کسانى که مجله را مى‏خوانند. ندا عقیلى - گلدشت‏
دوست عزیز، لطف شما قابل تقدیر است، اما باید متأسفانه اعلام کنیم، مطالبى که در بخش «تازه‏هاى پژوهش» منتشر مى‏شوند، همگى در قالب خبر تنظیم شده و به آخرین اطلاعات و اخبار در مورد علوم مختلف مى‏پردازند. اما مطالبى که شما برایمان فرستاده‏اید در حد یادداشت‏هاى کوتاهى است که به فواید ترب، تره، کاهو، اسفناج، پیاز و لوبیا سبز مى‏پردازد.
با تشکر از زحمات شما در تهیه این موارد، از چاپ آنها معذوریم.

با سلام و تقدیر فراوان، دو متن ادبى ارسال مى‏کنم که امیدوارم مورد ملاحظه و لطف شما قرار گرفته و چون گذشته مرا از راهنمایى‏هاى یارى‏گرتان بهره‏مند سازید.

منیره مقدم‏زاده - چابکسر

خواهر گرامى، لحن نوشتارى شما در این قطعات، گاه عامیانه شده که به ضرباهنگ کلى کار لطمه وارد کرده است. پس از اصلاح این موارد، احتمالاً یکى از قطعات شما در بخش «دختران بهار» چاپ خواهد شد.
موفق باشید.