آینه محبت نامه هاى خانوادگى امام خمینى 34


 

آینه محبت
نامه‏هاى خانوادگى حضرت امام خمینى (34)

[آقاى خمینى عزیز، نمى‏خواهم با تقاضاى خود مزاحم شما بشوم، اما تا دیروز مشکلى داشتم (که مى‏خواهم با مساعدت شما حل کنم.) امیدوارم با محبتى که دارید کمکم کنید. نامزدم به زودى هدیه سالروز تولدش را دریافت خواهد کرد. هدیه‏اى که از قلب من تقدیم مى‏شود. او مشتاقانه دست‏خط (بزرگان را) گردآورى مى‏کند (و کلکسیونى از این دست‏خطها دارد) و روز تولدش چهارم فوریه است. چقدر خوشحال مى‏شود که سلامى از شما دریافت کند. لذا از شما درخواست مى‏کنم که لطفى در حق من کرده و چند جمله زیبا روى کارت‏پستالى که (در پاکت‏نامه) برایتان گذاشته‏ام براى ایشان بفرستید. اگر اساساً دست‏خطى براى کسى ارسال نمى‏کنید، لطفاً مرا در جریان امر قرار دهید.

اکسل نِلکِن - بِبِلز دورف - شماره 57 - 5810 ویتن - آلمان غربى.
با تشکر و بهترین آرزوها براى شما. ارادتمند شما، پریدسى کوپیسا]

بسمه تعالى‏

سعى کنید براى جامعه فرد مفید باشید. سعى کنید تحت تاثیر قدرت‏هاى شیطانى واقع نشوید. سعى کنید انسان متعهد باشید. ان شاء الله سلامت باشید.

روح الله الموسوى الخمینى

پی نوشت:
* زمان: 1357 ه.ش/1399 ه.ق - مکان: پاریس، نوفل‏لوشاتو - مخاطب: پریدسى کوپیسا
 

[امام عزیز، سلامم را پذیرا باش. امیدوارم حال‏تان خوب باشد. سؤال‏هایم را پاسخ بگویید. سؤال‏ها از روى سرگرمى نیست؛ نتیجه فکر کردن در اوقات فراغت است. عمیق و کامل و مفصل پاسخم را بگویید. قبل از آن، امام، از شما مى‏خواهم شما را به خدا در دعاهایتان فراموشم نکنید؛ شما را به خدا فراموشم نکنید؛ فراموشم نکنید.]

بسمه تعالى‏

ان شاء الله با سعادت و سلامت در خدمت اسلام و بندگان محروم خداوند تعالى باشید. کوشش کنید رضاى خداوند را به دست بیاورید. والسلام.

روح الله الموسوى الخمینى

[1- از رشته‏هاى مختلف علوم کدام یک را بیشتر مطالعه کرده‏اید؟ چرا؟]

بیشتر در فقه و آنچه مربوط به آن بوده. و دلیلش علاوه بر آنکه در راس برنامه‏هاى حوزه‏هاى علمیه بوده، مورد احتیاج خود و همه است.

[2- عده‏اى از متفکرین تفکر را سیر از باطل به حق مى‏دانند. آیا شما نیز سیر در باطل کردید و به حق رسیدید یا در حق بودید و به حق رسیدید؟]

اگر مقصود آن است که هر باطل باید مطالعه شود تفکر باطلى است، زیرا به دست آوردن حق، باطل را ابطال مى‏کند، و برهان اقامه نمودن به امرى، تمام مخالفان آن امر را محکوم مى‏کند - بدانیم یا ندانیم.

[3- آیا در زندگى احساس خستگى کرده‏اید؟ اگر کرده‏اید چه موقع؟]

یادم نیست .

[چه کنم به جز درسى که مى‏خوانم و به آنچه که در سر دارم، به چیز دیگر فکر نکنم؟ در حوزه درس بخوانم یا در دانشگاه؟ منتظر جواب‏هایتان.
ظاهرا حضرت امام جوابى به این سوال نداده‏اند .

معصومه اسدى‏]

پی نوشت:
* زمان: 1358 ه.ش/1399 ه.ق - مکان: قم - مخاطب: اسعدى، معصومه‏