کتابخانه پیام زن


 

کتابخانه پیام زن‏
مرورى بر کتاب‏هاى رسیده‏

مریم کاویانپور

الهى‏نامه‏

جواد محدثى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 72 صفحه‏
قیمت: 4500 ریال‏
زبان عشق و نیاز «بنده» به درگاه «آفریدگار» به صورت دعا و نیایش تجلى مى‏کند.
«الهى‏نامه»، زبان دل است و بیان روح و «شرح درد اشتیاق». زیره نیاز به کرمانِ غنا بردن و قطره عبودیت به عمّان ربوبیّت سپردن است و نه بیش از این.

فمینیسم جهانى و چالش‏هاى پیش رو

عبدالرسول هاجرى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 191 صفحه‏
قیمت: 15000 ریال‏
کنوانسیون «رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» آخرین دستاورد دنیاى مدرن براى دفاع از حقوق زنان در سراسر جهان است و سازمان ملل متحد در سال‏هاى اخیر تلاش‏هاى سازمان‏یافته‏اى را براى پذیرش جهانى این کنوانسیون انجام داده است که اقبال عمومى دولت‏ها را به دنبال داشته است.
مقدمه این کتاب خوانندگان را با کنوانسیون آشنا مى‏سازد. در فصل اول، پیامدهاى اجتماعى اجراى کنوانسیون را بررسى مى‏کند و در فصل دوم، به مسئولیت و نقش ملى و فراملى جمهورى اسلامى در قبال کنوانسیون مى‏پردازد.

مبانى و اصول علم اقتصاد
(کلیاتى از اقتصاد براى همه)

دکتر یداللَّه دادگر - دکتر تیمور رحمانى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: سوم/1382
تعداد صفحه: 423 صفحه‏
قیمت: 22500 ریال‏
علم اقتصاد، زیرمجموعه علوم اجتماعى است. اقتصاد، از سویى رابطه تنگاتنگى با زندگى مردم دارد و از سویى دیگر، تبیین تئورى‏هاى اقتصادى، نقش گسترده‏اى در زمینه‏هاى اقتصادى و حتى حوزه‏هاى غیر اقتصادى، مانند طراحى صحیح برنامه‏هاى آموزشى و تحقیقاتى و ارائه رهنمودهاى سیاست‏گذارى براى دولت‏مردان و بازرگانان مى‏تواند داشته باشد.
این کتاب اطلاعات مفیدى از کلیات و اصول اقتصاد به خوانندگان ارائه مى‏کند.

حقوق زندانى و موارد زندان در اسلام‏

نجم‏الدین طبسى‏
مترجمان: سیدمحمدعلى احمدى ابهرى - بوذر دیلمى معزى - سیدهادى رمضانى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 679 صفحه‏
قیمت: 62000 ریال‏
فقه اسلامى، دریاى بى‏کرانه‏اى است که پژوهشگران هر زمان که بکوشند و به ژرفاى آن راه یابند، به قدر توان گهرهاى ناب و فراوان به دست مى‏آورند. این اثر، آراى فقیهان شیعه و سنّى را گرد آورده و گاه بر آنها تجزیه و تحلیل و نقدهایى را افزوده است. کتاب در دو بخش سامان یافته است:
1- موارد زندان با 14 فصل از جمله: حبس در مورد قتل، دزدى، مرتد، فحشا، حبس در مسائل زناشویى، حبس کارگزاران و کارکنان و ...؛
2- حقوق زندانى و احکام زندان با 21 فصل از جمله: حق زندانى در صورت تبرئه، حق زندانى براى حضور در مراسم مذهبى و حق رفاه،

ویژگى‏هاى امیر مؤمنان على بن‏ابى‏طالب(ع)

ترجمه و تحقیق «خصائص امیرالمؤمنین على بن‏ابى‏طالب»
ابوعبدالرحمن احمد بن‏شعیب نسائى‏
ترجمه و نگارش: دکتر فتح‏اللَّه نجارزادگان (محمدى)
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 240 صفحه‏
قیمت: 17000 ریال‏
این اثر، یکى از منابع کهن در باره فضایل و مناقب امام على بن‏ابى‏طالب، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین(ع) است و داراى 194 حدیث با سند «احمد بن‏شعیب نسائى» مى‏باشد که در میان حدیث‏پژوهانِ اهل سنت از اعتبار و ارزش بالایى برخوردار است.
مترجم این کتاب، هر کدام از احادیث این کتاب را در سایر منابع شیعه و اهل سنت شناسایى کرده و در پاورقى آورده است. علاوه بر مقدمه و فهرست‏هاى فنى، پاره‏اى از یادداشت‏ها نیز به کتاب افزوده است.

فلسفه و کلام اسلامى‏

علامه محمدرضا مظفر
مترجمان: ابوالفضل محمودى - دکتر محمد محمدرضایى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: دوم/1382
تعداد صفحه: 215 صفحه‏
قیمت: 11000 ریال‏
در مقوله کلام و فلسفه اسلامى، مباحث امور عامه و الهیات از اهمیت فراوانى برخوردار است و فیلسوفان و متکلمان در این عرصه با جدّیت و شوق خاصى وارد شده‏اند. این اثر نیز با پى‏گیرى این دو مقوله در مبحث امور عامه به شرح و توضیح مباحثى چون وجود و ماهیت، وجود ذهنى و علت و معلول مى‏پردازد و در الهیات از مقوله‏هاى کلامى همانند جبر و اختیار، توحید، علم، قدرت، حیات، سمیع و متکلم بودنِ حضرت حق و نیز قضا و قدر، به تفصیل سخن به میان مى‏آورد.

کیمیاى جان‏
(سازندگى‏هاى نماز شب و شب‏زنده‏دارى)

همت سهراب‏پور
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 72 صفحه‏
قیمت: 4800 ریال‏
شب‏زنده‏دارى، کیمیایى است که جان آدمى را صیقل مى‏دهد و مس وجود او را به زر کمال، مبدل مى‏سازد و او را در پیمودن نردبان قرب یارى مى‏رساند.
این اثر، با نگاهى گذرا به فضیلت و جایگاه عطر سحر، تهجد و شب‏زنده‏دارى را از دیدگاه قرآن و روایات بررسى مى‏کند و سپس آثار و فواید آن را برمى‏شمارد و از علل محرومیت از شب‏زنده‏دارى سخن مى‏گوید.

چشم به راه مهدى‏

جمعى از نویسندگان مجله حوزه‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: سوم/1382
تعداد صفحه: 496 صفحه‏
قیمت: 27000 ریال‏
این کتاب در راستاى خرافه‏زدایى از چهره اسلام ناب و فهم درست مفاهیم سیاسى و اجتماعى تعالیم انسان‏ساز شیعه تقدیم به ساحت امام عصر(عج) شده است.

فرزانه ناشناخته‏

یادنامه علامه میرزا ابوالحسن شعرائى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 824 صفحه‏
قیمت: 75000 ریال‏
حیات برتر انسان‏ها در گرو اندیشه و دانش و ایمان است و عالمان و فرزانگان که در طول زندگى، مشعلى از دانش فرا راه انسان‏ها افروخته‏اند، حق عظیمى بر بشر دارند و حق سپاس و ستایش بر ما.
زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان و بیان و نشر مکارم اخلاق، فضایل نفسانى و همت بلندشان در کسب دانش و خدمت به مردم و نشر علوم الهى، طریقى است براى تکریم و بزرگ‏داشت‏شان.
«فرزانه ناشناخته»، مجموعه مقالاتى است در یادمان علامه بزرگوار حضرت آیت‏اللَّه شیخ ابوالحسن شعرائى که عمرى را در راه ترویج علوم آل‏محمد(ص) به سر آورد.

نیمه‏شبى در حلّه‏

مظفر سالارى‏
ناشر: کتاب طه و بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 240 صفحه‏
قیمت: 17000 ریال‏
نیمه‏شبى در حلّه، داستانى است به مضمونى دینى. این داستان، افزون بر برخوردارى از آنچه یک داستان را خواندنى و ماندگار مى‏سازد راهى نو در پرداختن به موضوعات تاریخى - اجتماعى و دینى را مى‏گشاید.
روح کلى این داستان نمادى از حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت و باورهاى ناب پیروان ولایت است. داستانى که در حلّه اتفاق مى‏افتد و ماجراى شگفت اسماعیل هرقلى و تشرّف او به محضر حضرت مهدى(ع) و شفا یافتن او و قهرمان داستان، کشش معنوى و جاذبه خاصى دارد که این قصه را خواندنى‏تر مى‏سازد.

جوان و آرامش‏

محمد سبحانى‏نیا
ناشر: مؤسسه بوستان قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 160 صفحه‏
قیمت: 11000 ریال‏
جوانى، بهترین دوره از عمر انسان است که گاهى با طوفان‏هایى از خواسته‏ها و آرمان‏ها همراه مى‏شود و اضطراب‏هایى را در پى مى‏آورد و اگر کنترل و درمان نشوند، زندگى دائماً در معرض تلاطم قرار مى‏گیرد و آرامش انسان از کف مى‏رود.
اقدام اساسى براى مبارزه با این آفت، آگاهى دادن است. این اثر نیز در همین جهت و براى تأمین آرامش براى جوان، اضطراب را از جنبه‏هاى مختلف بررسى مى‏کند.

سیماى مسیح‏

محبوبه معلّمى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (انتشارات ...)
نوبت چاپ: اول/1382
تعداد صفحه: 104 صفحه‏
قیمت: 8000 ریال‏
مسیح(ع) از سلاله پاکان و از دامن «مریمِ» عفیف آمد و با خود، طراوت قلوب را به ارمغان آورد. میلاد او باران نور و مهربانى بر خاک تیره بود که از دیو جهل و خرافه به تنگ آمده بود.
این اثر بر آن است تا سیماى نورانى مسیح مقدس را با بهره‏گیرى از آیات، روایات و تاریخ به تصویر در آورد.