اخبار
رهبر معظم انقلاب:
دامنه معرفت دینى گسترش یابدحضرت آیتاللَّه خامنهاى، در دیدار با مسئولان و اعضاى هیئت علمى پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامى، مهمترین نیاز در عرصه معارف دینى را عمق و کیفیت بخشیدن به تحقیقات علمى و پاسخگویى به نیازهاى روز جامعه دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى خاطرنشان کردند: در زمینه معارف دینى، ضمن بازشناسى این معارف باید به شبهات و پرسشهاى مختلف پاسخگویى شود و تحقیقات علمى در این خصوص نیز متناسب با نیازهاى جامعه باشد. امروز با توجه به پیشرفت بشر در عرصه ارتباطات، افکار و حرفهاى جدید اعم از صحیح و غیر صحیح در کوتاهترین زمان در اختیار مخاطب قرار مىگیرد، لذا باید در خصوص تولید معارف دینى جدید تلاش مضاعفى صورت گیرد.
ایشان همچنین بر لزوم نقد اندیشههاى جدید و مواجهه علمى بهنگام با افکار جدید تأکید کردند.درگذشت زنى که حلقه وصل چهار خاندان بزرگ مرجعیت بود
خانم «صدیقه صدر»، دختر آیتاللَّه العظمى سیدصدرالدین صدر، از طریق ازدواج دخترش با حاج سیداحمد خمینى و ازدواج دو تن از فرزندانش با نوادگان امام خمینى، چهار خاندان بزرگ طباطبایى قمى، طباطبایى بروجردى، صدر و امام خمینى را به هم متصل کرد.
پدر وى یکى از زعماى حوزه علمیه قم بود که پس از رحلت آیتاللَّه العظمى حائرى یزدى، بنیانگذار حوزه علمیه قم، آیتاللَّه بروجردى را به قم دعوت کرد و امور مرجعیت خود را به ایشان واگذار نمود.
مادر خانم صدر نیز صفیه طباطبایى مىباشد که دختر آیتاللَّه طباطبایى قمى است. ایشان از مراجع بزرگ روزگار خود در حوزه نجف بودند که از پیشگامان جهاد ملت عراق براى اخراج انگلیسىها از عراق بود.
همسر خانم صدر، آیتاللَّه العظمى سیدمحمدباقر سلطانى طباطبایى بروجردى بود که پانصد فقیه و مجتهد تربیت کردند.
خانم صدر که خواهر امام موسى صدر مىباشد، فرزندان خود را از همان کودکى با ادبیات و ادعیه مذهبى آشنا نمود و در امور درسى و تربیت اجتماعى آنان توجه خاصى داشت.
خاندان صدر با سابقه یک هزار ساله در زعامت حوزههاى علمیه نجف، مشهد، اصفهان، قم و جبلعامل لبنان و؛ خاندان طباطبایى بروجردى با سابقه یک هزار ساله زعامت دینى و علمى و سیاسى در عراق، لبنان، هند و ایران؛ و خاندان طباطبایى قمى با سابقه بیش از هشتصد سال فقاهت در عراق، مصر و ایران توسط این زن به هم متصل شدهاند.
وى در مردادماه سال جارى زندگى را بدرود گفت و در جوار مزار همسرش در مرقد امام خمینى به خاک سپرده شد.4/17 درصد اعضاى هیئت علمى دانشگاهها زن هستند
مشاور رئیسجمهورى اعلام کرد 4/17 درصد اعضاى علمى دانشگاهها را زنان تشکیل مىدهند.
وى گفت: در دهه سوم پس از انقلاب به ویژه در دوره اصلاحات، مسائل زنان رویکرد علمى یافته و جنبش اجتماعى زنان با رشد فزایندهاى روبهرو است.
خانم «شجاعى» با اشاره به افزایش آثار علمى و تألیف و ترجمه توسط بانوان، گفت که برنامهریزى براى توسعه مشارکت زنان هماکنون در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وى در ادامه افزود: افزایش مشارکت زنان به لحاظ بلوغ فکرى جامعه و بالندگى آنان تحت تأثیر فضاى فرهنگى و سیاسى ایجاد شده در ایران است. علت ایجاد رشته مطالعات زنان در پنج دانشگاه کشور نیز تخصصىتر شدن این حوزه است.مجازات فقط یک درصد، بدحجابى را از بین مىبرد
رئیس شوراى فرهنگى اجتماعى زنان گفت: هنگامى که روابط و رفتارها در نظام اجتماعى منطبق با شرع نباشد، تخلف قانونى محسوب شده و مجازات دارد؛ اما این امر تنها یک درصد از قضیه است و 99 درصد باقىمانده، کار فرهنگى گستردهاى است که باید انجام شود و مسئولان باید عواملى که مانع توسعه فرهنگ عفاف هستند را شناسایى کنند، چرا که با مجازات فقط یک درصد بدحجابىها از بین مىرود.
«منیره نوبخت»، در باره لایحه مبارزه با بدحجابى افزود: هشت سال پیش در شوراى عالى انقلاب فرهنگى، مصوبه اصول و مبانى توسعه فرهنگ عفاف مطرح شد و در کمیتهاى متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى، آموزش و پرورش و ... مورد بررسى قرار گرفت و به تصویب رسید. اگر همه دستگاهها بر اساس اصول و مبانى مشخص شده، وظایف خود را انجام مىدادند، ما امروزه دیگر با مشکل بدحجابى روبهرو نبودیم.
وى گفت: مهم نیست که هر فرد، چه نوع پوشش و حجابى داشته باشد، بلکه آنچه اهمیت دارد، رعایت فرهنگ عفاف در حدود شرعى است.
رئیس شوراى فرهنگى اجتماعى زنان، اصل مهم در مبارزه با بدحجابى را ترویج فرهنگ عفاف و کار فرهنگى دانست و گفت: توسعه فرهنگ عفاف نیاز به یک سرى فعالیتهاى منسجم و مرتبط فرهنگى دارد و براى هر دستگاهى وظیفه خاصى مشخص و براى اجراى آن، آئیننامهاى با حضور نمایندگان دستگاهها و سازمانها نوشته شده است. طى یک نظرسنجى از سوى شوراى فرهنگى اجتماعى زنان، بیش از 70 درصد مردان و زنان کشور معتقد به حجاب هستند.35 درصد مشاغل دولتى کشور در دست زنان است
رئیس سازمان بهزیستى کشور گفت: 35 درصد مشاغل دولتى در اختیار زنان است و این میزان دو برابر حد اشتغال زنان در پیش از انقلاب اسلامى است.
«محمدرضا راهچمنى» افزود: توافقاتى با شوراى عالى انقلاب فرهنگى به عمل آمده است تا بعد از این در کنار مدیران سازمان بهزیستى، زنان پست معاونت را عهدهدار شوند.
وى گفت: زنان در اسلام از جایگاه رفیعى برخوردارند و داراى حقوق و مزایاى یکسان با مرد هستند. استقلال مالى زنان، نمونه کوچکى از کرامت زن در پیشگاه خداوند است به طورى که زنان براى بخشیدن مال خود نیازمند اجازه از همسران خود نیستند.دستگیرى دختران جوان با عنوان بدحجابىنتیجه ندارد
«زهرا شجاعى» تأکید کرد ایجاد محدودیت و القاى روشهاى نامناسب در مبارزه با بدحجابى دختران نتایج مطلوبى به همراه نخواهد داشت.
رئیس مرکز امور مشارکت زنان با ابراز تأسف از دستگیرى دختران جوان از سوى نیروى انتظامى به جرم بدحجابى اظهار داشت: متأسفانه در بحث حجاب زنان، هرگز به روشهاى صحیح نپرداختهایم و با اعمال خشونت و راههاى غلط، جامعه را دچار واکنشهاى تدافعى کردهایم. مشاور رئیسجمهور در امور زنان بر لزوم بررسى عملیات بازداشت زنان و دختران جوان در نیروى انتظامى تأکید کرد و گفت: باید بدانیم هیچ گاه این روشها پاسخ مثبت در بر نداشته و نتوانسته مشکل را به طور ریشهاى حل کند.
وى افزود: زنان باید حداقل حجاب را در جامعه حفظ کنند، اما اینکه از چه رنگ یا طرحى براى پوشش استفاده کنند، بستگى به سلیقه و نظر خودشان دارد.شبکه زنان فارسىزبان تأسیس شد
شبکه زنان فارسىزبان با تلاشهاى دکتر «ژاله شادىطلب» استاد دانشگاه رئیس و مرکز مطالعات زنان تأسیس شد.
وى در مورد احداث این شبکه گفت: چند سال پیش در سمینارى در تونس متوجه شدم که شبکهاى به نام شبکه زنان کشورهاى عرب تأسیس شده که به ارتباط سازنده و خلاق زنان عرب در سراسر جهان کمک شایانى کرده است. از روزى که به ایران برگشتم، فکر تشکیل شبکه زنان فارسىزبان در ذهنم بود تا اینکه با مساعدت مالى بانک جهانى و تصویب وزارت اقتصاد و هیئت دولت این شبکه تأسیس شد.
خانم شادىطلب افزود: ایرانىهاى زیادى در سراسر دنیا ساکن هستند که خوشبختانه همه صاحب علم و دانش مىباشند و خوب است که آنان به کشورى که از آن مهاجرت کردهاند، وصل شوند. همچنین از جایى که زبان فارسى در بسیارى از کشورهاى منطقه خاورمیانه و آسیاى میانه، زبان اصلى تلقى مىشود و یا در برخى کشورها چون کویت، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان اکثریت به فارسى تکلم مىکنند، لذا زبان فارسى وسیلهاى براى دور هم جمع شدن زنان فارسىزبان است.
از سویى دیگر، علاوه بر اشتراکات فرهنگى به دلیل زبان مشترک در زنان فارسىزبان، این شبکه مىتواند جایى براى مطرح کردن مسائل زنان باشد. ما با ارتباط با جوامعى که فرهنگ مشترک داریم و در عین حال یاد گرفتن از جوامعى که به دلایلى از ما جلوتر هستند مىتوانیم کسب تجربه کنیم و کارهاى پژوهشى انجام دهیم.سرفصلهاى آموزش پیش از ازدواج مشخص شد
مسئول آموزش پیش از ازدواج سازمان بهزیستى کشور گفت: برنامه کشورى آموزش قبل از ازدواج در شوراى اجتماعى کشور تصویب شده و دستورالعمل اجرایى آن به زودى به دستگاهها ابلاغ خواهد شد.
«میرمحمد صادقى» افزود: آشنایى، عشق، انتخاب همسر، نامزدى، سال اول ازدواج (اهمیت ازدواج در اسلام و ضرورت آموزش پیش از ازدواج)، پنج سرفصل تهیه شده؛ و مهارتهاى حل تعارض، ارتباط، مدیریت مالى در خانواده، نقش زن و مرد در خانه و تمایلات جنسى، پنج سرفصل دیگر هستند که در مرحله تدوین مىباشند.
وى با اشاره به آموزش کارشناسان ارشد روانشناسى استانهاى کشور اظهار کرد: کارشناسان آموزشهاى لازم را به مشاورین مراکز مشاوره حضورى یا صداى مشاور بهزیستى استانها ارائه داده و پس از آن، کلاسهاى آموزشى براى عموم برگزار مىشود. آموزش پیش از ازدواج در وزارت علوم و آموزش و پرورش نیز در دست بررسى است تا دانشجویان و دانشآموزان راهنمایى و دبیرستانى نیز تحت پوشش این آموزشها قرار بگیرند.سیاستهاى شوراى فرهنگى اجتماعى زنان براى آگاهىهاى دینى و فرهنگى دانشجویان تصویب شد
به گزارش روابط عمومى شوراى فرهنگى اجتماعى زنان، این شورا با تشکر از شوراى عالى انقلاب فرهنگى در خصوص ادامه تحصیل دانشجویان محجبه فرانسه در ایران، از سازمان کنفرانس اسلامى خواست تا به منظور استیفاى حقوق حقه زنان محجبه، اقدامات مؤثرى در جهت ایجاد امکان ادامه تحصیل آنان در کشور خودشان انجام دهد.
همچنین در این شورا، سیاستهایى در راستاى بررسى وضعیت موجود آموزش عالى زنان و لزوم توسعه آگاهى دانشجویان مورد تصویب قرار گرفت. این سیاستها عبارتند از:
1- توسعه آگاهىهاى دینى و فرهنگى دانشجویان در عقیدهمندى و پاىبندى به ارزشها و حدود الهى و ایجاد مصونیت در برابر القاى شبهات از طریق برنامههاى فرهنگى.
2- توسعه و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت اصول و موازین اسلامى از طریق برنامههاى فرهنگى دانشگاهها و ضرورت نظارت صحیح بر حاکمیت این موازین در فضاى فرهنگى دانشگاهها.
3- الگوسازى و شخصیتپردازى مناسب از زنان فرهیخته، مفاخر دینى، علمى، فرهنگى، تاریخى و تبیین نقش زنان ایرانى و مسلمان در ارتقاى فرهنگى جوامع در طول تاریخ از طریق برنامههاى فرهنگى و متون آموزشى دانشگاهها.اشتغال زنان در مشاغل سخت ممنوع است
رئیس بهداشت حرفهاى و کارشناسان تأمین اجتماعى گفت: بر اساس قانون کار، اشتغال زنان در مشاغل سخت و زیانآور ممنوع است و در حال حاضر بیش از 90 درصد شاغلان مشاغل سخت و زیانآور را مردان تشکیل مىدهند.
«مهران ذوالفقارى» افزود: زنانى که هماکنون در مشاغل سخت و زیانآور مشغول به کار هستند در زمان اشتغالشان شغل آنها جزو مشاغل سخت محسوب نمىشده است.
وى در ادامه گفت: سخت بودن شغل در کمیتهاى در تأمین اجتماعى بررسى مىشود. بعضى از شغلها چون خبرنگارى، فعالیت در بیمارستانهاى روحى روانى و کار در زندانها به تازگى در آئیننامههاى جدید، جزو مشاغل سخت و زیانآور محسوب مىشوند.
«ذوالفقارى» تأکید کرد: بسیارى از زنان امکان دارد در مشاغلى کار کنند که به علت عدم رسیدگى و رعایت مقررات ایمنى توسط کارفرما، زیانآور محسوب نمىشود چون کارفرما مىتواند با سالمسازى کارگاه، شرایط کار را بهبود بخشد.ملاکهاى مردم ایران براى انتخاب همسر در یک نظرسنجى
طى یک نظرسنجى که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در 28 استان کشور انجام شده است، هنجارهاى ازدواج در ایران نسبت به گذشته تفاوت چندانى نکرده است.
بر اساس یافتههاى این نظرسنجى، نجابت، ایمان، اخلاق و رفتار خوب به ترتیب مهمترین خصوصیت یک زن خوب براى ازدواج است. همچنین باایمان بودن، اخلاق خوب و صداقت از جمله ملاکهاى مناسب یک شوهر خوب است.
3/55 درصد از پاسخدهندگان، سنین 21 تا 25 سال و 7/36 درصد، سنین 26 تا 30 سال را براى ازدواج پسران مناسب دانستهاند و در مقابل 8/50 درصد، سنین 16 تا 20 و 1/44 درصد، سن 21 تا 25 سال را بهترین سن ازدواج براى پسران معرفى کردهاند.
بیشترین افراد شرکتکننده در این نظرسنجى 5 تا 7 سال و بقیه 2 تا 4 سال را بهترین فاصله سنى براى دختر و پسر هنگام ازدواج اعلام کردهاند.
9/83 درصد مردم معتقدند بهتر است آدم با همطبقه خودش ازدواج کند و 2/68 درصد نیز گفتهاند اگر دختر و پسرى بخواهند با یکدیگر ازدواج کنند و والدینشان مخالف آنها باشند، باید اول رضایت والدین را جلب کنند. 6/17 درصد نیز گفتهاند بهتر است ازدواجى که والدین با آن مخالفند اصلاً سر نگیرد.
یافتههاى این تحقیق همچنین نشان داده است که 8/49 درصد مردم با معاشرت و دوستى دختر و پسر قبل از ازدواج مخالفند و 7/66 درصد، خواستگارى دختر از پسر را کار مناسبى نمىدانند.سیگار کشیدن دختران با تبعیض گذاشتن والدین بین فرزندان ارتباط دارد
«لیلا آسیایى»، روانشناسى از استان تهران گفت: سیگار کشیدن دختران با تبعیض گذاشتن والدین بین فرزندان ارتباط مستقیم دارد. همچنین در پسران نیز با سختگیر بودن والدین، گرایش به سیگار افزایش مىیابد.
وى افزود: شاید بتوان گفت که بر خلاف تصور عامه که سختگیر بودن را راهى براى محافظت فرزندان از رفتارهاى غیر قابل قبول مىدانند چنانچه محدودیتهاى اعمال شده در حدى باشد که نوجوان آن را سختگیرى قلمداد کند، بر بروز چنین رفتارهایى مىتواند اثر شدتبخشى داشته باشد.
خانم «آسیایى» گفت: بین سیگارى بودن پسرها و سیگارى بودن والدین ارتباط بسیارى وجود دارد که اهمیت طراحى هر گونه برنامه مداخله والدین براى پیشگیرى از سیگار کشیدن نوجوانان را الزامى مىکند.
وى افزود: داشتن دوستان و همکلاسىهاى سیگارى نیز ارتباط مستقیمى با سیگارى شدن نوجوانان دارد. به طور کلى وضعیت نامناسب خانواده، سیگارى بودن اعضاى خانواده، دوستان و همکلاسىها بیشترین ارتباط را با سیگارى شدن دانشآموزان دارد.آزارها، باعث فرار دختران از خانه مىشود
یک جامعهشناس، آزارهاى جنسى و جسمى را مهمترین عامل در شکلگیرى پدیده دختران فرارى در جامعه ذکر کرد.
دکتر «زهرا حاجمحمد کاشى» گفت: نوجوانان به دلیل انگیزههاى درونى داراى روحیه مقاومت، پرخاشگرى و تا حدى طغیانگر هستند. چنین روحیه و انگیزهاى منجر به نگاه رؤیایى و غیر واقعى آنان نسبت به آینده شده و از آنجا که قادر به حل مشکلات خود نیستند، از خانه فرار مىکنند.
این کارشناس در خصوص علت ورود این دختران به شهرهاى بزرگ گفت: شهرهاى بزرگ از دیدگاه این نوجوانان داراى امکانات وسیعى بوده و با توجه به کثرت جمعیت آنها، دختران فرارى در میان جمعیت گم شده و در نتیجه یافتن آنان توسط خانواده و یا پلیس بسیار با مشکل مواجه مىشود.
این جامعهشناس متذکر شد که شایعه وجود امکانات و فرصتهاى رؤیایى و ثروتمند شدن در کوتاهمدت در شهرهاى بزرگ، باعث مىشود این دختران به تهران بیایند ولى نه تنها به رؤیاهاى خود نمىرسند بلکه بر عکس دچار مصیبتهاى بیشترى چون فقر، تجاوز، توهین، تحقیر، سرگردانى و نداشتن سرپناه مىشوند و اکثراً به بیمارىهاى مقاربتى دچار شده و پس از مدتى کوتاه خود، تبدیل به یک فرد فاسد مىشوند.
به گفته خانم «حاجمحمد کاشى» بهترین راه حل براى مبارزه با پدیده دختران فرارى، جلوگیرى از آزار و اذیت جسمى و جنسى و فرار بوده که این امر تنها با از بین رفتن فقر اقتصادى و فقر فرهنگى در درون خانوادهها امکانپذیر است. نهادهاى مربوطه هم باید تلاش کنند تا مانع تبدیل این دختران به بزهکاران آینده شوند.زنان افسردهتر مىشوند
دکتر «مسلم والىزاده» گفت: زنان به لحاظ فیزیولوژیک معمولاً استعداد بیشترى در مورد بیمارى افسردگى دارند که شرایط نیمهسنتى جامعه ما به این مسئله دامن مىزند.
وى با اشاره به اینکه افسردگى در میان زنان تحصیلکرده هم به وجود آمده است، افزود: خانمهاى تحصیلکرده چون مىبینند که با توجه به تحصیلات خود هنوز به جایگاه واقعى در زندگى نرسیدهاند و در مورد آنان اجحاف شده است، به بیمارى افسردگى مبتلا مىشوند.
این روانشناس تصریح کرد: برخى مردم که افسرده مىشوند هنوز هنر زندگى کردن را نمىدانند و این به آن معنى است که ما هنوز یاد نگرفتهایم که چگونه از طبیعت نهایت استفاده را ببریم. برخورد ناصحیح با مشکلات و ناکامىها باعث مىشود که ابتدا ناکامى فرد، وى را به پرخاشگرى وا دارد و بعد از آن افسردگى و بىتفاوتى پدید مىآید.
بیمارى افسردگى مختص قشر خاصى نیست و همه مردم در هر طبقه، جنس، تحصیل و مذهب امکان دارد دچار این بیمارى شوند.چهره ایدز زنانه مىشود
آمار روزافزون مبتلایان به ویروس «اچآىوى» نشان مىدهد که نیمى از جمعیت بیش از 40 میلیونى بیماران ایدز را در جهان، زنان تشکیل مىدهند.
به گفته مسئول برنامه ایدز در سازمان «دیدهبان حقوق بشر»، زنان به دلیل ناتوانى مالى و اعمال فشار و خشونت بیشتر در معرض ابتلا به این بیمارى هستند.
وى گفت: براى خروج از این گرداب وحشتناک احتیاج مبرمى به استقلال اقتصادى است. در بسیارى از موارد زنان حتى در زندگى خانوادگى خود به رغم اینکه مىدانند همسرشان روابط جنسى دیگرى دارد، اما نمىتوانند از او طلاق بگیرند، زیرا از نظر اقتصادى در وابستگى مالى تام به مردها به سر مىبرند.
در کشورهاى آفریقایى، 60 درصد از آلودهشدگان به این ویروس، زنان هستند و دوسوم مبتلایان زیر 24 سال نیز زن مىباشند. فقر و وابستگى و عدم آگاهى نسبت به راههاى جلوگیرى از سرایت بیمارىهاى جنسى از دلایل اصلى هستند که هر روزه زنان بیشترى را مبتلا مىکنند.
مسئول بررسى بیمارى ایدز در آسیا و نماینده سازمان ملل متحد در پاکستان نیز، عدم وفادارى و بىتوجهى مردان را در برقرارى ارتباط جنسى با دیگران را عامل ابتلاى میلیونها زن دانست.
خانم «صادق»، امیدوار است که با پیشرفت میکروبیوسیدها، زنان بتوانند خود را در برابر خطر سرایت این بیمارى حفاظت کنند.زنان در بازار مالى فعال نیستند
5/26 درصد از زنان تهرانى هیچ نوع مراجعه و تماسى با سیستم بانکى کشور ندارند.
یک پژوهش نشان داد که بیشترین ارتباط زنان جامعه با سیستم بانکى براى پرداخت انواع قبضها و سپس پسانداز در شکل قرضالحسنه است به طورى که ارتباط با سیستم بانکى براى برخوردارى از اعتبارات و دریافت وام در مرتبه هفتم دلایل مراجعه زنان است.
ارتباط زنان با سیستم بانکى براى پسانداز و سپردهگذارى به ویژه از نوع قرضالحسنه بیش از ارتباط آنان با هدف برخوردارى از منابع اعتبارى بانکهاست. به عبارتى دیگر، زنان مشتریانى هستند که بیشتر به تجهیز منابع بانکى کمک مىکنند و کمتر به صف متقاضیان اعتبارات پیوستهاند.
زنان حضور فعالى در بازارهاى مالى ندارند و منابع وام درخواستى آنها در حدى که بتواند براى سرمایهگذارى صرف شود، نیست.
بر اساس این پژوهش 5/64 درصد از زنان دریافتکننده اعتبار از سیستم بانکى وام دریافتى را صرف تأمین مسکن کردهاند. وام ازدواج و خرید لوازم منزل نیز اولویتهاى بعدى مصرف وام زنان را تشکیل مىدهد.یک زن پلیس مسلمان فرانسوى از برداشتن روسرى خوددارى کرد
یک زن پلیس مسلمان فرانسه از دستور فرماندهان خود سرپیچى کرد و از برداشتن روسرىاش خوددارى کرد.
«نوراسى» که در بخش اداره راهنمایى و رانندگى پاریس انجام وظیفه مىکند، در زیر کلاه یونیفورم خود از روسرى استفاده مىکرد ولى به وى اخطار شده است که روسرىاش را در حین انجام وظیفه در خیابان بردارد، اما وى از این دستور سرپیچى کرد.
این زن همچنین به سبب قوانین اسلامى از، دست دادن با مردان نیز خوددارى مىکند و همین پاىبندى به عقاید مذهبى در این زن شدیداً فرماندهان پلیس فرانسه را آزرده کرده است.
در حال حاضر هنوز مشخص نیست که استفاده از روسرى در اداره پلیس فرانسه مغایر با مقررات پلیس است یا نه؟ساخت مسجد بانوان در هند
جماعت زنان مسلمان «تامیل نادو» در هندوستان به تازگى تصمیم گرفته است تا براى نشر آموزشهاى قرآنى در میان زنان، مسجدى ویژه بانوان احداث کند.
«شریفه خنام»، مدیر این جماعت اسلامى گفت: مسجد ویژه بانوان مسلمان احداث خواهد شد، حتى اگر تهدیداتى از طرف گروههاى جماعتهاى مسلمان مرد صورت گیرد.
وى گفت: قرآن مجید، بانوان و آقایان را برابر مىداند و حق آموزش، فعالیتهاى سیاسى و اجتماعى را براى آنها نیز در نظر گرفته است.