کتابخانه پیام زن


 

کتابخانه پیام زن‏
مرورى بر کتاب‏هاى رسیده‏

مریم کاویانپور

پیامبرى و پیامبر اسلام‏

ابراهیم امینى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامى)
نوبت چاپ: اول / 1384
تعداد صفحه: 215 صفحه‏
قیمت: 22000 ریال‏
انسان براى پیمودن راه سعادت و کمال و تأمین آسایش و خوشبختىِ دنیوى و اخروى، نیاز به برنامه کامل و فراگیر دارد. از سوى دیگر، خود نمى‏تواند چنین برنامه‏اى را تهیه کند؛ از همین‏رو نیاز به راهنمایى و هدایت آفریدگار هستى دارد که انسان و جهان را خلق کرده و بر همه چیز آگاه است. این هدایت‏هاى خداوند به وسیله «پیامبران» به سوى بشر آمده و اصل «نبوت» را ضرورى ساخته است. خاتم این سفیران حق، پیامبر اسلام(ص) است که رسالت همه انبیاى گذشته را به کمال رساند و فصل درخشانى از علم و اخلاق و فرهنگ و تمدن را بر صفحه روزگار رقم زد. در این اثر از دو مقوله فوق، در دو بخش پیامبرى (نبوت عامه) و پیامبر اسلام (نبوت خاصه) بحث شده است.

دوام اندیشه سیاسى در ایران‏

سیدمحمدناصر تقوى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر ...)
نوبت چاپ: اول / 1384
تعداد صفحه: 328 صفحه‏
قیمت: 24000 ریال‏
پاره‏اى ادعا کرده‏اند که اندیشه سیاسى در اسلام و ایران رو به زوال نهاده است. این پژوهش، ادعاى فوق را نقد کرده و ضمن ارزیابى برخى مدعیات کلى و جزیى نظریه مذکور به تبارشناسى نظرى آن پرداخته و بهره‏مندى‏هاى مستقیم و غیر مستقیم روش شناختى و محتواى صاحب این دیدگاه را از دیگر نظریه‏ها براى نخستین بار مورد توجه قرار داده است.

آموزه‏هاى عرفانى از منظر امام على(ع)

محمدامین صادقى ارزگانى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر ...)
نوبت چاپ: اول / 1384
تعداد صفحه: 344 صفحه‏
قیمت: 29500 ریال‏
در نزد همه مسلمانان، حضرت على(ع)، «امام العارفین» است. وى با دانش و بینشى عمیق و گسترده و با شناختى همه‏جانبه از انسان و هستى، آموزه‏هاى عرفانى نابى را به بشر ارائه کرد و بدین سان میراث سترگ و ماندگارى به جاى گذاشت.
تحلیل این آموزه‏هاى عرفانى، وظیفه مهم فکرى - فرهنگى است که بیش از گذشته باید بدان پرداخته شود. این اثر در چهار فصل، گامى در این مسیر نهاده است: شناخت‏شناسى عرفانى، هستى‏شناسى توحیدى، انسان کامل و ولایت الهى.

آیت‏اللَّه سیدعلى‏اصغر موسوى لارى (چهره درخشان تاریخ لارستان)

کاظم رحیمى‏نژاد
ناشر: مرکز نشر معارف اسلامى‏
نوبت چاپ: اول / 1384
تعداد صفحه: 187 صفحه‏
تاریخ همواره بستر ظهور مردان بزرگى بوده است که با حضور در قلب وقایع روزگار خویش، یادگارى جاودانه بر تراز بى‏بقاى خاک به جاى گذاشته‏اند و ضمن تأثیرگذارى بر روند شکل‏گیرى تاریخ، خود نیز در بطن تاریخ جاى گرفته‏اند.
آیت‏اللَّه سیدعلى‏اصغر لارى یکى از این رجال بزرگ تاریخ معاصر لارستان است. این اثر جنبه‏هاى مختلف زندگى و آثار این عالم بزرگ است.

رمز جاودانگى‏

حسن عسکرى‏راد
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر ...)
نوبت چاپ: دوم / 1384
تعداد صفحه: 160 صفحه‏
قیمت: 9500 ریال‏
کتاب «رمز جاودانگى»، زندگى جاودانه شهید رجایى است. مردى که تاریخ معاصر ایران او را به خوبى مى‏شناسد؛ مردى که از میان مردم برآمد و با اخلاص و ایمان زیست و مدت‏ها در راه دفاع از آرمان‏هاى الهى اسیر دژخیمان پهلوى شد و آنگاه که سپیده انقلاب دمید و به مناصب کلیدى کشور رسید، خود را نباخت و چون دیگران فریفته نشد و همان اخلاص و معنویت و ساده‏زیستى را فراموش نکرد و چون خلق خدا را براى رضاى خدا دوست مى‏داشت خدا مهرش را در دل مردم افکند و چون از خاک به افلاک پر کشید، مردمان در غمش زار زار گریستند و مویه کردند و بر از دست دادن چونان مردى و نیز شهیدان باهنر و دستگردى افسوس خوردند.

رشوه و احکام آن در فقه اسلامى‏

حمیدرضا دادوئى دریکنده‏
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر ...)
نوبت چاپ: دوم / 1384
تعداد صفحه: 264 صفحه‏
قیمت: 18500 ریال‏
رشوه یکى از بیمارى‏هاى مهلک در همه نظام‏هاى حکومتى و ادارى است. به طورى که ذهن و اندیشه بسیارى از دانشوران را براى از بین بردن آن به خود مشغول کرده و ساز و کارهایى براى آن در نظر گرفته‏اند. اسلام از دیرباز بدین موضوع توجه کرده و احکام و دستورهایى براى مبارزه با این آفت، صادر کرده است. آگاهى از این احکام، ضرورى‏ترین امر در جهت سالم‏سازى روابط ادارى است. این کتاب در دو فصل، این موضوع را از دیدگاه آیات، روایات و نظریه‏هاى فقهى کاویده است.

سپیده امید (کاوشى در مهدویت)

سیدحسین اسحاقى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر ...)
نوبت چاپ: سوم / 1384
تعداد صفحه: 191 صفحه‏
قیمت: 11000 ریال‏
کتاب «سپیده امید» به گفته نویسنده قطره‏اى است از دریاى بیکران «معرفت» به قبله خوبان، مهر تابان، موعود آخرالزمان با این هدف که بذر محبت را بیش از پیش در قلوب بیفشاند و اطاعت از محبوب را در اعمال به بار نشاند و «زیارت» و «شفاعت» نوررویان را ارمغان سازد.

جرعه‏اى از زلال قرآن - ج پنجم‏

ابوالقاسم محمدى گلپایگانى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر ...)
نوبت چاپ: اول / 1384
تعداد صفحه: 300 صفحه‏
قیمت: 28500 ریال‏
تفسیر «جرعه‏اى از زلال قرآن»، اثر مرحوم آیت‏اللَّه ابوالقاسم محمدى گلپایگانى است که با بهره‏مندى از احادیث اخلاقى اهل بیت عصمت و طهارت براى عموم نمازگزاران بیان مى‏شده است. جلد پنجم این اثر، تفسیر سوره‏هاى عنکبوت، روم، لقمان، سجده و احزاب است.

کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن‏

سیدهاشم رسولى محلاتى‏
ناشر: بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر ...)
نوبت چاپ: نوزدهم / 1384
تعداد صفحه: 424 صفحه‏
قیمت: 32000 ریال‏
گناه، آفتِ خانمانسوزى است که اگر بر درختِ وجود آدمى رسوخ کند، همه نعمت‏هاى مادى و معنوى را با خود مى‏برد و نکبت و شوربختى را به جاى آن مى‏نشاند؛ از همین‏رو قرآن و روایات، انسان را شدیداً به پرهیز از آن هشدار داده‏اند.
نویسنده در این اثر با مدد جستن از قرآن و سیره پیشوایان معصوم(ع) به بررسى همه‏جانبه عواقب وخیم گناه پرداخته و آن را در هشت بخش سامان داده است.