دانش­گاه ایالتی فلوریدا (آمریکا)

FIOrida  State University

ضوابط پوشش از ساعت هفت و نیم صبح تا پانزده و نیم بعد از ظهر، در محوطه­ی دانش­کده «دانش­گاه ایالت فلوریدا» اجرا شود.

آرایش و پوشش دانش­جویی مناسب از ابتدایی­ترین مسئولیت­ها و تعهدات دانش­جویان و خانواده­های آنان است و هر گونه تغییری در پوشش، فراتر از خط مشی کلی دستورالعمل پوشش، مجاز نخواهد بود.

ممکن است به دلایل امنیتی و حفظ سلامت، پوشش خاصی در برنامه­های معین و ویژه­ی ورزشی، کلاس­های تربیت بدنی، اقتصاد خانگی، آموزش فن­آوری، علوم پایه و آموزش حرفه­ای نیاز باشد.

ضوابط پوشش

 تمام شلوارها و دامن­هایی که پوشیده می­شوند نباید بیش از حد کوتاه باشند. شلوارها، شلوارک­ها، و دامن­هایی که حلقه­ی کمربند دارند باید با کمربند استفاده شوند. شلوارهای کشی به استثنای یونیفرم PE  دانش­کده­ها یا یونیفرم ورزشی دانش­گاه ایالت فلوریدا قابل قبول نیست.

شلوارها و شلوارک­ها باید خاکی رنگ باشد و دامن­ها و پیراهن­های زنانه باید از رنگی یک­دست و یک­سان برخوردار باشند. اندازه­ی شلوارک­ها، دامن­ها و پیراهن­های زنانه نباید کوتاه­تر از سر زانو باشند.

جین­های آبی رنگ باید یک­رنگ، یک­دست، یک­سان و بدون سوراخ و شکافتگی باشند.

پیراهن­ زنانه(poIo )  و تی­شرت آستین­دار  با رنگ یک­دست مجاز است.

پیراهن­های زیپ­دار یا بدون زیپ یک­رنگی که بیش از سه اینچ بلندتر از خط کمربند نباشند، قابل قبولند. این امر شامل گرم­کن­ها نیز می­شود.

کفش­های شکیل و ساده یا بدون مدل قابل قبول هستند. تردد با پای برهنه، پوشیدن دمپایی و کفش­های راحتی، کفش­های پاشنه میخی یا پاشنه بلند (بلندتر از دو اینچ)، یا کفش چرخ­دار و گیره­دار مجاز نیست.

روزهای معنوی و روحانی

در روزهای معین­شده به عنوان «مناسبت­های مذهبی» دانش­جویان می­توانند تی­شرت­ها یا پیراهن­هایی که حاوی عبارات و لغات شرم­آور و زننده نباشند، به تن کنند.

برخی اوقات ممکن است گروهی پیراهن­هایی که آرم دانش­گاه ایالت فلوریدا را دارند بفروشند. این پیراهن­ها با رعایت ضوابط پوشش قابل قبول هستند.

موارد ذیل قابل قبول نیستند

هر نوع پوششی که در بر دارنده­ی عبارات زشت یا توهین­آمیز نسبت به مقدسات، وسوسه­انگیز و ناشایست یا مرتبط به دسته­ها، احزاب باشد و هم­چنین پوشش­هایی با گرایشاتی که شخص را ترغیب به استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی و یا خشونت کند.

هر نوع پیراهن کلاه­دار، کت و ژاکت یا بادگیر.

هر گونه پوشش سر

هر گونه لباس و پوشش با پارگی، لکه، سوراخ و وصله.

پیراهن­های زنانه و مردانه­ی پشت­باز

بلوز یا پیراهن­های یقه باز

هر گونه پوشش بدن­نما

شلوارهای افتاده و آویزان

دامن­های کوتاه یا زیر شلواری

شلوارها و دامن­های بدون کمربند(کمربند پاره)

بازوبند، مچ بند، کمربند، یا دیگر اقلام با قطعات سنگین آهنی و زنجیر

هر نوع کفش چرخ­دار یا گیره­دار، دمپایی و یا کفش­های سرپایی یا پاشنه بلند (بلندتر از دو اینچ)

عینک آفتابی (روی چشم یا بالای سر)

نتایج تخلفات ضوابط پوشش

مرتبه اول:  تذکر شفاهی به دانش­جو

در این شرایط از طرف جامه­دان دانش­گاه، یک «ولی» یا «پشتیبان» انتخاب می­شود و طی نامه­ای، مورد تخلف به دانش­جو اخطار داده می­شود.

مرتبه دوم: مکالمه (مشاوره)­ی تلفنی بین استاد و ولی یا پشتیبان دانشجو.

 یک سند کتبی و جوابیه از سوی ولی یا پشتیبان دانش­جو ارائه می­شود و پوشش مناسبی از سوی جامه­دان دانش­گاه یا ولی یا پشتیبان وی برای دانش­جو معین خواهد شد.

سومین مرتبه: جلسه­ای با حضور مدیر و ولی یا پشتیبان دانش­جو برگزار می­شود که به یک تعهد کتبی و امضاء ولی یا پشتیبان منجر می­شود. دانش­جو نزول درجه و امتیاز  شهروندی دریافت خواهد کرد و یا روش تأدیب دیگری از سوی دانش­کده تعیین می­گردد.

مرتبه­های 12-6 : همه­ی جزئیات ضابطه­ی پوشش روی معرفی­نامه ثبت خواهد شد و دانش­جو نزد مسئول سطوح رتبه فرستاده شده و از وی خواسته می­شود که فوراً تخلف پوششی خود را اصلاح نماید. اگر دانش­جو نتواند خود را اصلاح کند، با ولی یا سرپرست وی تماس گرفته می­شود تا لباس مناسبی برای او بیاورند. تا آن زمان دانش­جو بیرون از کلاس خواهد ماند و برای هر غیبت، نمره­ی صفر دریافت خواهد کرد تا زمانی که بتواند تخلف پوششی را اصلاح کند.

لبه­ی پایینی پیراهن­های مردانه­ی آستین بلند و آستین کوتاه، باید همیشه داخل کمر شلوار گذاشته شود. اگر فرد بیش از یک پیراهن به تن داشته باشد، تمام پیراهن­ها باید یک­رنگ، با دکمه­های بسته و داخل شلوار باشند. پیراهن­ها باید به اندازه­ی کافی بلند باشند تا حداقل در هنگام فعالیت­های معمول از قبیل نشستن، بالا بردن دست­ها و غیره، قسمت­های تو زده­ی لباس­ها از شلوار بیرون نیایند.

بار اول تخلف ثبت خواهد شد.

بار دوم یک روز شنبه دانش­جو بازداشت خواهد شد.

بار سوم دو روز بازداشت خواهد شد.

از چهارمین مرتبه به بعد، یک روز اخراج از دانش­کده یا حالت تعلیق و یا روش تأدیب دیگری از سوی مسئول تعیین سطح معین می­شود.

برای آگاهی از متن اصلی ضوابط نگاه کنید:

WWW.FSU.edu