نیم نگاهی به ضوابط پوشش


Georgia Instiute of Technology

مؤسسه­ی فناوری جورجیا (آمریکا)

Georgia Instiute of Technology

مقررات پوشش

در این­جا نکات و مطالبی برای روشن ساختن برخی از موارد مبهم دستورالعمل­های پوشش آورده شده است. از آن­جا که این سیاست و خط­مشی­ها در مورد کلیه­ی کارکنان و فارغ­التحصیلان مؤسسه­ی فناوری جورجیا موضوعیت دارد، تمامی فارغ­التحصیلانی هم که به عنوان دانش­جویان پژوهش­گر در آن خدمت می­کنند، باید از این مقررات تبعیت کنند.

سیاست و خط­مشی

خط­مشی مؤسسه­ی فناوری جورجیا آن است که شیوه­ی پوشش و آرایش ظاهری کارکنان مناسب با محیط کار باشد.

مقررات پوشش عادی در طی فصل تابستان، اندکی سهل­تر خواهد شد تا بدین ترتیب امکان ارائه­ی مقررات پوشش راحت­تر و با قابلیت اجرای بهتر فراهم شود.

در سراسر سال، روزهای جمعه، به عنوان روز لباس کار غیر رسمی تعیین شده است؛ برخلاف روزهای دیگر هفته که در آن پوشیدن لباس رسمی الزامی است. منظور آن است که در این روزها هر کارمند بتواند پوششی غیر رسمی­تر برای خود برگزیند. علت محدودیت این انتخاب، جلوگیری از تأثیر­گذاری منفی در تصویر مؤسسه است.

لباس تا هنگامی که انتخاب آن با حسن سلیقه هم­راه باشد، می­تواند غیررسمی و راحت­تر باشد.

پوشش رنگارنگ فقط زمانی مجاز تلقی می­شود که رنگ آن بیش­تر از 1/23 درصد سطح لباس را نپوشاند.

موارد عمومی

حفظ ظاهر مناسب و قابل پذیرش، از وظایف همیشگی هر کارمند است.

عقل سلیم، اساسی­ترین دستورالعمل پوششی برای هر کارمند است و کارمندان نباید از شلوارک، تی­شرت، دگمه­های نامتعارف، کلاه بیس­بال، لباس­های ورزشی و لباس­های وسوسه­برانگیز و غیررسمی استفاده نمایند.

برای اطلاع از متن اصلی، به پایگاه زیر مراجعه فرمایید.

www.gatech.edu

 

دانش­گاه هاردین سیمونز (آمریکا)

Hardin Simmons University

مقررات پوشش غیر رسمی

یکی از مزایای کار کردن برای دانش­گاه هاردین سیمونز، مقررات راحت پوشش برای ماه­های تابستان است. به این منظور در عین حال که آرایش و آراستگی در حد متعارف مجاز شمرده شده، رعایت نهایت خوش­سلیقگی از سوی کارکنان ضروری است. از آن­جا که مفاهیم و برداشت­های متنوع و بسیار متفاوتی از لباس کار غیر رسمی وجود دارد، برخی از مبانی این امر در زیر شرح داده می­شود:

تناسب پوشش، آرایش مناسب موها و بهداشت فردی شایسته­ی محیط کار، بخشی از سیاست دانش­گاه هاردین سیمونز است. تصویری که از نحوه­ی پوشش افراد ایجاد می­شود باید تصویر یک فرد دانش­گاهی باشد. این بدان معناست که آراستگی و اعمال سلیقه­ی مناسب در شکل ظاهری افراد، صرف­نظر از محل خدمت­شان در دانش­گاه، امری ضروری است.

از تاریخ 12 می 2003 (22 اردیبهشت) لغایت 15 اوت (24 مرداد) 2003 مقررات عمومی پوشش مناسب در محیط اداری شامل موارد ذیل است:

برای زنان پوشیدن لباس­های لی مجاز نیست. ولی شلوار، دامن و لباس­های کتانی، قابل قبول هستند.

پوشیدن هرگونه تی شرت (اعم از تی شرت­های دارای آرم دانش­گاه HSU  و غیر آن زیر پیراهن، لباس­های ورزشی، شلوارک، دامن شلواری، دامن­های خیلی کوتاه، جوراب شلواری، شلوارهای بسیار تنگ  و یا شلوار زیر مجاز نمی­باشد. هم­چنین استفاده از کفش­های ورزشی، تنیس و صندل­های راحتی ممنوع است.

لباس رسمی برای مردان عبارت است از: پیراهن یقه­دار و آستین­دار (بدون کراوات). علاوه بر این بلوزها، تاپ­ها و پیراهن­هایی که پوشیده می­شوند باید به حد کافی بلند باشند که تا خط کمر را بپوشانند. استفاده از جوراب نیز الزامی است.

لباس غیر رسمی در برگیرنده­ی لباس­های زیر، بادگیر، شلوارهای کشی و کاپری می­شود.

هم­چنین به خاطر داشته باشید که رئیس دانش­گاه، معاونین وی و مسئولان ذی­ربط ممکن است مقررات پوشش تابستانه را برای برخی رویدادهای خاص - نظیر مواقع ثبت نام - تغییر دهند.

هرگونه پرسشی در مورد این مقررات را می­توانید با «دفتر منابع انسانی دانش­گاه» در میان بگذارید.

برای اطلاع  از متن اصلی، به پای­گاه زیر مراجعه فرمایید:

www.hsutx.edu