دانشکده ی آلورنیا (آمریکا)


Alvernia University

خط مشی پوشش و لباس حرفه­ای

انتظار می­رود دانش­جویان در مکان­های پزشکی، سفرهای میدانی و یا در محوطه­ی «دانش­کده­ی آلورنیا» در تمام اوقات با لباس مناسب تردد نمایند؛ نوع پوشش در مکان­های پزشکی متغیر است و دانش­جویان باید به بخش­نامه­های مکتوب توجه دقیقی داشته باشند؟ هم­چنین دستورالعمل­های خاصی که از طریق دانشکده به آنان ابلاغ می­شود را رعایت نمایند. در اماکن پزشکی، ظاهر یک دانش­جوی پرستاری از اهمیت دوچندانی برخوردار است. راحتی، امنیت و آرامش یک بیمار ممکن است تحت تأثیر ظاهر و رفتار دانش­جوی پرستاری قرار گیرد. به علاوه هر دانش­جو در مراکز عمومی، نماینده­ی دانشکده­ی «آلورنیا» است و لازم است که جذابیتی مثبت داشته باشد.

غیر از موارد اشاره شده، دانش­جویان در محوطه­های پزشکی برای کسب تجربه­ی پرستاری باید با پوشش یک دست کامل باشند. تمام نیروها باید لباس متحدالشکل (شلوار، پیراهن، کت آزمایشگاه) را از طریق شرکت «یونیفرم» که با دانشکده­ی آلورنیا قرارداد دارد خریداری کنند.

پوشش مناسب شرکت در کنفرانس­ها

-        زنان باید از لباس یا دامن اداری غیررسمی که از 2 اینچ بالای زانو کوتاه­تر نباشد به همراه بلوز با ظاهری متوسط و یا لباسی که (از 2 اینچ بالای زانو کوتاه­تر نباشد) با آرایش ملایم همراه با جواهرات و کفش ساده استفاده نمایند.

-        مردان باید شلوار راحتی و پیراهن بپوشند. کراوات همیشه لازم نیست.

-        شلوار جین، دامن کوتاه یا دیگر لباس­های غیر حرفه­ای برای مواقع حرفه­ای مجاز نیست.

حضور در سایت پزشکی برای آمادگی یا تحقیق آمارهای پزشکی

لازم است دانش­جویان اغلب به سایت­ها مراجعه کنند تا خود را برای تکالیف روز بعد یا مرور آمارها آماده کنند، (مواقعی که فرد با گروه پزشکی یا استاد همراه نیست) بنابراین ظاهر حرفه­ای به عنوان دانش­جوی پرستاری دانشکده، ضروری است.

دانش­جویان می­توانند یکی از دو گزینه زیر را برای حضور در چنین مواقعی برگزینند:

-        یونیفرم سفید دانشکده­ی آلورینا (مناسب در محل­های بیمارستانی)

-        لباس رسمی کنفرانس همراه با کت سفید آزمایشگاه.

-        دانش­جویانی که در مکان­های پزشکی، خارج از ساعات پزشکی هستند باید در تمام اوقات کارت شناسایی دانشگاه خود را در جایی که کاملاً قابل رؤیت باشد نصب کنند.

سایر موارد:

-        تمام دانش­جویان، (زنان و مردان) باید موی خود را تمیز و پاکیزه نگه دارند. زمانی که با لباس فرم هستند موی صورت مردان باید تمیز و مرتب باشد.

-        تنها زیورآلاتی که مجاز است شامل دستبند عروسی، ساعت مچی و گوشواره­های کوچک است. فقط یک گوشواره در هر گوش مجاز است. هیچ زیورآلات دیگری در روی بینی یا زبان و صورت مجاز نیست.

-        ناخن­ها باید کوتاه و تمیز باشند. تنها رنگ طبیعی ناخن قابل قبول است.

-        دانش­جویان زمانی که در کسوت دانش­جوی دانشکده­ی آلورنیا هستند باید مقررات ایمنی، پوشش و لباس را کاملاً رعایت نمایند – همواره کارت شناسایی را همراه داشته و در موارد لازم ارائه دهند.

پوشش حرفه­ای

-        دانش­جویان باید پوشش مصوب دانشگاه را رعایت کنند. در هر زمان که خط­مشی مؤسسات وابسته با دانشگاه مغایر باشد، دانش­جویان باید خط­مشی دانشگاه را رعایت کنند.

لباس فرم:

-        لباس دانش­جویان (اعم از مرد و زن) شامل شلوار سفید و پیراهن آبی است که دانش­جویان در مکان­های پزشکی باید بپوشند. پیراهن سفید آستین بلند یا کوتاه زیر لباس آبی مجاز است.

-        نام دانشکده­ی آلورنیا در بالا سمت چپ پیراهن نصب می­شود.

-        دانش­جویان باید یک تکه پارچه که روی آن برنامه­ی دانشکده­ی آلورنیا نوشته شده بر روی آستین چپ کت سفید خود نصب کنند که در تمام اوقات قابل رؤیت باشد.

-        برای گرم شدن در مکان­های پزشکی و کلاس، باید کت آزمایش­گاه پوشیده شود و از آن نباید به عنوان یک کت سبک برای پوشش خیابان استفاده گردد. هم­چنین پلوور مجاز نیست.

-        لباس بخش نباید بیرون از بیمارستان پوشیده شود مگر با کسب مجوز خاص رئیس بخش.

-        یونیفرم باید در تمام اوقات تمیز و آراسته باشد و در صورت ناپاکی با یونیفرم دیگر تعویض شود.

-        اندازه­ی یونیفرم باید متناسب و آزادی حرکت در آن وجود داشته باشد.

-        قد و مدل لباس باید مناسب با قد، هیکل و فیزیک فرد باشد. شلوار جین، پلوور، سویت­شرت، شلوارک، دامن و تی­شرت مجاز نیست. به عنوان دانش­جو نباید لوازم جانبی دیگری بر روی یونیفرم سفید قابل رؤیت باشد.

-        90 درصد کفش و جوراب باید سفید باشد. باید بند کفش­ها تمیز بوده و کفش­ها به طور منظم واکس زده شوند. بند همراه با کفش باید به طور منظم تعویض شود تا استاندارد مناسب پوشش رعایت شود. ایمنی، راحتی، بی­سروصدایی و ظاهر، مهم­ترین نکات برای پوشش کفش است.

-        کارت شناسایی دانش­جویان باید در تمام اوقات بر روی لباس نصب و قابل رؤیت باشد. در صورت گم شدن یا تغییر در نام باید به سرعت عوض شود.

زیورآلات

زیورآلات قابل پذیرش فقط به شرح زیر است:

-        ساعت با عقربه­ی ثانیه شمار مجاز است.

-        سوراخ کردن بینی، ابرو، زبان و دیگر قسمت­های قابل رؤیت بدن ممنوع است. حداکثر دو گوشواره در هر گوش مجاز است. گوشواره­های کوچک به شکل دکمه مجاز هستند و گوشواره­های حلقه­ای مجاز نیست.

-        بیش از دو حلقه در هر دست مجاز نیست. حلقه­های اضافی باید بیرون آورده شوند.

-        یک گردن­بند تک که بیرون لباس نباشد و مناسب و محکم باشد قابل پذیرش است.

-        خال­کوبی­های قابل رؤیت مجاز نیستند.

مدل مو

-       مدل­های مو باید ساده و در حد اعتدال باشد. اگر اندازه­ی مو بلند است؛ باید به طور مطمئن پوشیده و کنترل شود که در کار مراقبت از بیمار تداخل ایجاد نکند. مو نباید روی صورت را بپوشاند و سنجاق­های سر باید از لحاظ طراحی، ساده باشد.

-       ریش و سبیل مردان باید تمیز و پاکیزه و در هنگام کارهای خاص پوشیده باشد.

لوازم آرایش

-       لوازم آرایش باید در حد اعتدال استفاده شود. از استعمال ادکلن­های قوی باید اجتناب شود؛ به خصوص در زمان مراقبت از بیماران زیرا آن­ها بسیار حساس هستند.

-       ناخن­ها باید کوتاه و تمیز باشند. دانش­جویان نباید لاک بزنند زیرا ممکن است محل تجمع باکتری شده، در زمان کار با تجهیزات استریل مشکل­ساز شوند. ناخن­های مصنوعی در محلی که بیماران هستند مجاز نیست.

جویدن آدامس

-       جویدن آدامس برای دانشجویان در زمانی که پوشش بیمارستان را بر تن دارند یا در تماس با بیماران هستند مجاز نیست.

به طور حرفه­ای لباس بپوشید؛ مقررات پوشش و لباس دانشگاه خود را رعایت کنید و در صورتی که در تردید هستید از مصاحبه­کننده­تان راجع به انتظارات دانشگاه سؤال کنید.

 

برای اطلاع از متن اصلی، به پایگاه زیر مراجعه فرمایید:

www.alvernia. Edu

 

-