دانشگاه ویرجینیای جنوبی (آمریکا)


 

Southern Virginia University

این دانشگاه آماده­ی ارائه­ی آموزش در محیط پای­دار با استانداردهای افتخارآمیز است. دانش­جویانی که به این دانشگاه می­آیند، موظفند با این قوانین زندگی کنند:

-            صداقت در رفتار فردی و دانشگاهی

-            زندگی همراه با پرهیزگاری

-            پرهیز از الکل، تنباکو، چای، قهوه و داروهای غیرمجاز

-            احترام به حقوق دیگران

-            رعایت قانون و سیاست­های دانشگاه

-            حفاظت از وسایل دانشگاه

-            رعایت پوشش و استانداردهای دانشگاه

سیاست­های خاص مطرح شده در قوانین عبارتند از:

1)                    استانداردهای صداقت

2)                    استانداردهای تعهد

3)                    استانداردهای پوشش و لباس

نخستین قانون دانشگاه ویرجینیای جنوبی «صداقت» است. دانش­جویان به دانشگاه می­آیند تا نه تنها تفکر خود را بهبود بخشند، دانش کسب کنند و مهارت­هایی که در زندگی به انسان کمک خواهد نمود، بیاموزند بلکه شخصیت خود را نیز بسازند.

-            دانش­جویان باید در تمام امور دانشگاه و در تعامل با دیگران صادق باشند. ما به دنبال این نیستیم که دیگران را فریب دهیم، دروغ بگوییم، دزدی کنیم یا شایعات مضر پراکنده کنیم.

-            استفاده­ی نا به جا از کامپیوترهای دانشگاه شامل اینترنت و خدمات­رسان­ها که باعث نقض قوانین فدرال و سوءاستفاده از اطلاعات کنترل شده می­شود، تجاوز به قوانین است و باعث تحریم و جریمه خواهد شد.

-            از دانش­جویان انتظار می­رود تا در تمام اوقات، به نوعی لباس بپوشند که نشان­دهنده­ی عزت نفس آن­ها و احترام دانشگاه باشد. پوشیدن یک پیراهن دکمه­دار که داخل شلوار است یا یک پلوور با شلوار راحتی مناسب الزامی است (جین مناسب نیست). پوشیدن جوراب به همراه کفش ضرورت دارد (کتانی یا صندل مناسب نیستند). گردن­بند  نامناسب مجاز نیست. این حق امور اداری است که تشخیص دهد آیا لباس خاصی قابل قبول است یا خیر و دانش­جویان را راجع به این تصمیم مطلع سازد.

 

معیارهای پوشش و آراستگی

پوشش و آراستگی مردان و زنان باید همیشه عفیف، آراسته و تمیز باشد. عفاف و نظافت، فاکتورهای ارزشی مهمی هستند که مقام، مرتبه و شأن عقاید و اصول­مان را منعکس می­کنند.

از ورود دانش­جو به کلاس در صورت پوشیدن لباس نامناسب جلوگیری می­شود. دانش­جویانی که سر و موی آن­ها نامناسب اصلاح شده، اجازه­ی حضور در کلاس یا هر گونه فعالیت دیگری را ندارند؛ آن­ها همواره باید مرتب و تمیز باشند. تکرار نقض قانون پوشش لباس ممکن است منجر به تنبیه انضباطی، تعلیق یا اخراج شود. والدین راجع به هر یک از این مسائل مطلع خواهند شد و در صورت لزوم از آن­ها خواسته می­شود برای ملاقات تشریف بیاورند.

 

برای اطلاع بیشتر مراجعه شود به:

www.svu.edu

منبع: نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه­های جهان، معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها، دفتر امور خواهران.