ده راه فوری برای بهبود زندگی

نویسنده


بعضی از مشکلات ما از ذهن خودمان ناشی می­شود. این مشکلات زاییده­ی اتفاقات، بدشانسی یا بقیه­ی آدم­ها نیستند، ما با عادات بد ذهنی خودمان آن­ها را به وجود می­آوریم.

در این مقاله ده روش فوری برای رهایی از مشکلات بیان شده است:

*زود نتیجه­گیری نکنید. این عادت مشکلات انسان­ها را به دو طریق بیشتر می­کند. اول این ­که فکر می­کنند، می­دانند چه اتفاقی قرار است بیفتد به همین دلیل دیگر توجه نمی­کنند و طبق فرضیات خودشان رفتار می­کنند. آدم­ها فکر می­کنند پیش­گو هستند اما بیشتر چیزهایی را که تصور می­کنند، اشتباه است. همین باعث می­شود اعمالی را که انجام می­دهند هم اشتباه باشد. جنبه­ی دوم این عادت این است که سعی می­کنند فکر دیگران را بخوانند و تصور می­کنند       می­دانند چرا مردم فلان کار را انجام می­دهند. این هم غلط است. بیشتر روابط به دلیل این عادت احمقانه نابود می­شود.

*شلوغش نکنید. افرادی زیادی از کاه، کوه می­سازند و شکست­های خیلی کوچک را فاجعه­هایی تلقی می­کنند که زندگی­شان را به خطر می­اندازد. این عادت، اضطراب و فشار روانی انسان­ها را بیشتر می­کند. اما چرا مردم این کار را می­کنند؟ کسی چه می­داند. شاید به دلیل این ­که خودشان را مهم­تر جلوه دهند. دلیل آن هر چه که باشد، به همان اندازه که مخرب است، احمقانه هم هست.

*قانون­سازی نکنید. بخش زیادی از «بایدها»یی که دنبال خودتان می­کشانید واقعاً لازم نیستند. تنها کاری که برای­تان می­کنند این است که احساس اضطراب، نگرانی و عذاب وجدان بیشتری به شما دهند. نکته­ی آن چیست؟ وقتی شما از این قانون­های خیالی پیروی می­کنید ذهن­تان را درگیر محدودیت­های کوچک و بچگانه­ای می­کنید و وقتی می­کوشید که آن­ها را روی دیگران هم پیاده کنید، خودتان را یک احمق جلوه می­دهید.

*از برچسب زدن به دیگران و الگوسازی از آدم­ها و موقعیت­ها خودداری کنید. کلماتی که استفاده می­کنید، زندگی شما را تغییر می­دهد. داشتن زبانی منفی و انتقادی، همان ذهنیت را برای­تان ایجاد می­کند. این کار بی هیچ دلیلی ذهن و فکر شما را محدود می­کند. پس چرا باید این کار را بکنید؟ به کسی برچسب نزنید.

*ایده­آل­گرا نباشید. زندگی همه چیز یا هیچ چیز نیست. خیلی وقت­ها، خوب به تنهایی کافی است. اگر دنبال کار ایده­آل باشید، همیشه بی­کار خواهید ماند. چنان چه دنبال بهترین و ایده­آل­ترین ازدواج باشید همیشه تنها خواهید بود. ایده­آل­گرایی یک بیماری ذهنی است که تمام لذت­ها و زندگی شما را نابود می­کند.

*تعمیم ندهید. یک یا دو شکست نشانه­ی شکست همیشگی نیست. یک موفقیت تصادفی، شما را نابغه نمی­کند. یک اتفاق «خوب یا بد» و حتی دو یا سه اتفاق، نشانه­ی یک چیز خاص نیست. معمولاً همه چیز همانی است که هست نه بیشتر از آن.

*همه چیز را به خودتان نگیرید. اکثر آدم­ها، حتی دوستان و همکاران­تان، در نود و نه درصد از اوقات در مورد شما حرف نمی­زنند، راجع به شما فکر نمی­کنند یا نگران­تان نیستند. اکثر آدم­هایی که در محل کار یا همسایگی شما هستند حتی اسم شما را هم نشنیده­اند. پستی و بلندی­های زندگی و سردی و گرمی روابط دیگران، به هیچ وجه به شما ارتباطی ندارد. اگر بخواهید به خودتان بگیرید، فقط بدبخت­تر خواهید شد.

*تصور نکنید که احساسات­تان قابل اعتماد هستند. حس شما، همیشه نشانه­ی وضعیت کنونی نیست. شما چون این احساس را دارید، دلیل نمی­شود که واقعیت داشته باشد. گاهی اوقات، آن احساس از چیزی بیشتر از خستگی، گرسنگی، اضطراب و فشار روحی بیش از حدتان ناشی نمی­شود. تنها به این علت که شما حس بدی دارید، آینده تغییر نمی­کند. احساسات ممکن است درست باشند اما حقیقی نیستند!

*اجازه ندهید زندگی ناراحت­تان کند. تمرین کنید که خوش­بین باشید. اگر در زندگی­تان انتظار اتفاقات بد را دارید، مطمئن باشید برای تان اتفاق می­افتد. طرز فکر منفی مثل این است که از عدسی­های کثیف به دنیا نگاه کنید. مطمئن باشید اگر به دنبال نشان­های اتفاقات خوب باشید، حتماً برای­تان اتفاق می­افتد.

* به گذشته فکر نکنید. این بهترین توصیه­ای است که می­توانم به شما بکنم. اجازه بدهید زندگی بگذرد. در گذشته نمانید. بیشتر عصبانیت، ناراحتی، بدبختی و ناامیدی آدم­ها به خاطر چسبیدن آن­ها به گذشته است. گذشته را هر چه بیشتر در ذهن­تان زنده کنید، احساس بدتری خواهید داشت. سعی نکنید با بدبختی بجنگید. بگذارید بگذرد و فراموش کنید.

منبع:

Adriansavage

stepcaselifehack