مفیدترین نوشیدنی‌ها

نویسنده


ترجمه­: اعظم عباسی

آب آشامیدنی سالم تأثیر بسیار خوبی بر بدن ما دارد؛ در کنار آن بسیاری از انواع نوشیدنی­های مفید نیز وجود دارند که برای بدن ما ضروری هستند. در این­ جا به 8 نوع از مفیدترین نوشیدنی­ها اشاره می­کنیم:

1.       چای سبز:

سرشار از «آنتی اکسیدان»­ها و مواد دیگر است که برای تقویت استخوان­ها، جلوگیری از بیماری­های قلبی - عروقی و سرطان کاربرد دارد.

2.       چای نعنا:

این نوشیدنی طبیعی برای عمل هضم غذا بسیار مفید است. علاوه بر این، نعنا درد عضلات را از بین می­برد.

3.       شیر:

شما را در رفع گرسنگی و برای مبارزه با کاهش وزن کمک می­کند. این نوشیدنی حاوی کربوهیدرات­های پیچیده، پروتئین، کلسیم و ویتامین D است. بهتر است از شیر 1% چربی استفاده کنید.

4.       شیر سویا:

برای جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی - عروقی و کاهش سطح کلسترول می­توان از این نوشیدنی استفاده کرد؛ با این حال، بهتر است همیشه از آن به جای شیر گاو استفاده نکنید، چون فاقد کلسیم و ویتامینD  است

5.        شکلات داغ:

این نوشیدنی به تحریک برای تولید «سروتونین» در بدن ما کمک می­کند و برای بهبود خلق و خو بسیار مفید است. شکلات داغ همچنین از ابتلا به بیماری قلبی - عروقی جلوگیری می­کند.

6.       آب گوجه­فرنگی (بدون نمک)

این نوشیدنی حاوی «لیکوپن» است که برای پیش­گیری از سرطان در بسیاری از اندام­ها از جمله: ریه­، معده، روده، کبد، سینه و دهانه­ی رحم، به­کار می­رود لیکوپن باعث کاهش خطر بیماری­های قلبی - عروقی نیز می­شود.

7.       آب قره­قاط:

گفته می­شود این نوشیدنی مزایای زیادی دارد، از جمله: جلوگیری از عفونت­ها در دستگاه گوارش و مجاری ادراری، و پیش­گیری از بیماری­های لثه و نیز کاهش سطح کلسترول در خون می­گردد.

8.       آب­پرتقال:

سرشار از ویتامین C است و  باعث ایمنی بدن ما در برابر بسیاری از بیماری­ها، از جمله آب مروارید و سرطان می­شود. پزشکان توصیه می­کنند که در دوران بارداری حتما از آب­پرتقال به خاطر «اسید فولیک» آن استفاده شود زیرا برای رشد طبیعی کودک بسیار مفید است.

منبع:

RomanSOIUK