فنگ‌شویی

نویسنده


فنگ­شویی شامل یک سری مقررات و نظم و ترتیب معنوی است که موجب می­شود تا روندی را در پیش بگیرید که تاثیر آن را در درون و برون خود مشاهده نمایید. تمریناتی که در فنگ­شویی به کار می­برید تغذیه­ای برای روح و روان است و روح فرد با انرژی موادی که خداوند در طبیعت آفریده پربار می­گردد. این مواد شامل باد، آب، خاک و فلزات هستند. مسئله­ی مثبت ماندن و جاری بودن انرژی خوب در زندگی بسیار مهم است. رفتار شما به شکلی می­شود که می­توانید خوش­حالی، سلامتی، نظم و ثروت را به سوی زندگی­تان سوق دهید.

 چیدمان وسایل در قسمت­های مختلف منزل و محیط کار، بسیار پراهمیت است. در مورد چیدمان وسایل در فنگ­شویی در بخش­های دیگر توضیحاتی ارایه خواهد شد. در ابتدا به فنگ­شویی «اتاق خواب» می­پردازیم. اتاق خواب محلی است که یک سوم از روز را در آن سپری می­کنید و لازم است تا محلی برای تجدید قوا باشد. پس بهتر است تخت­خواب را همیشه کنار در ورودی قرار دهید نه روبه­روی آن. تا بتوانید بر در ورودی تسط داشته باشید ولی از بیرون دیده نشوید. در این صورت زمانی که شما روی تخت دراز کشیده­اید، احساس امنیت و آرامش می­نمایید.

- بالای تخت حتما دیوار باشد.

- اتاق خواب باید فقط برای خوابیدن باشد. هرگز میز کار و یا کامپیوتر، تلویزیون و وسایل ورزشی را در اتاق خواب نگذارید. (زیرا انرژی کار«کامپیوتر» با انرژی استراحت «تخت­خواب» کاملا مغایرت دارد و با هم مقابله می­کنند و موجب تشویش و بی­خوابی می­شوند) اما  اگر چاره­ای ندارید لااقل آن­ها را با عناصر فنگ­شویی جدا کنید. مثلا تلویزیون را در داخل محفظه­ای بگذارید که بتوان هنگام خواب درش را بست و یا روی آن را با پوشش­های مخصوص بپوشانید.

 - بهتراست پنجره­ها در سمت راست تخت­خواب باشند زیرا هنگام صبح که از جا بلند می­شوید انرژی مثبتی را که از سوی جهان عالم و از طریق پنجره می­آید، دریافت می­کنید.

- اگر تخت­خواب دونفره است، در آن صورت فاصله­ی  هر دو طرف از دیوار باید مساوی و به اندازه­ای باشد که هر نفر بتواند به­راحتی از آن رد شود.

– بالای تخت خواب نباید پنکه یا وسایل دیگر باشد زیرا بر طبق فنگ­شویی اثر بد روی سلامتی و ارتباطات می­گذارد. اگر راه دیگری برای گذاشتن تخت ندارید، می­توانید از آویزهای بامبو استفاده کنید تا اثر بد وسایل نام برده را خنثی نماید.

- زیر تخت­خواب نباید محل تجمع وسایل باشد. در حد امکان باید پاکیزه و عاری از وسایل باشد (تا از تجمع انرژی منفی جلوگیری شود.)

- کمدها همه مرتب و در هنگام خواب در آن­ها بسته باشد.

 - لباس­هایی که استفاده نمی­شوند را به افراد نیازمند بدهید تا جا برای سایر لباس­ها باز شود و انرژی منفی در آن جا تجمع نکند.

- روی میز کنار تختی و میز توالت کاملا پاکیزه و مرتب باشد (مثلا روی آن­ها کتاب نباشد).

- از آینه به دقت استفاده نمایید. اگر شب­ها خوب نمی­خوابید، بخشی از آن را می­توان تقصیر آینه دانست زیرا آینه انرژی را در اتاق پخش می­کند و همین مسئله موجب بی­نظمی و اختلال در خواب می­شود. آینه نباید روبه­رو یا بالای تخت باشد تا هنگام دراز کشیدن انعکاس تصویرتان در آن بیفتد و از طرفی شخص سومی که بیرون اتاق است قادر به دیدن شما در حالت خوابیده نباشد. اگر چاره­ای ندارید لااقل روی آینه را هنگام خواب بپوشانید.

- وقتی می­خواهید برای تزیین اتاق خواب تابلو به کار ببرید، از تابلوهایی که حس غم و اندوه را در فرد القا می­کنند، یک فرد تنها را نشان می­دهد (نشانه­ی تک­روی)، تصاویر آبشار، رود، دریا و مانند آن (زیرا در سایر قسمت­های منزل، «آب» نشانه­ی دارایی و ثروت است ولی در اتاق خواب موجب کم شدن ثروت و تیرگی روابط می­شود) استفاده ننمایید. اگر تابلوی هنری زیبایی دارید، بهترین محل برای نصب آن، دیوار روبه­روی تخت است تا شب­ها آخرین چیزی باشد که می­بینید و صبح­ها نیز اولین تصویری که با دیدنش انرژی می­گیرید.

- کنار تختی، باید هر دو طرف تخت باشد و ترجیحاً به شکل گرد یا بیضی باشد. در حد امکان از اشیای گوشه­دار و تیز، استفاده نشود.

بر طبق فنگ­شویی، در اتاق خواب استفاده از رنگ­ها مفهوم خاصی دارد:

- رنگ­های کرم، هلویی، بژ، خردلی روشن و شکلاتی رنگ­های آرامش­بخش و دل­نواز هستند.

- رنگ­های آبی روشن، انواع سبز و بنفش، حس آرامش و خواب را القا می­کنند ولی رنگ­های سرد همچون، خاکستری، آبی مایل به سفید و مشابه آن، موجب اختلال در خواب می­شوند. بهتر است از هر دو گروه رنگ­های سرد و گرم به یک میزان استفاده شود.

حال اگر اتاق خواب­تان پر از نبایدهای فنگ­شویی است در آن صورت تنها چیزهایی را تغییر دهید که از عهده­ی شما بر می­آید زیرا شما سازنده­ی اولیه­ی خانه­تان نبودید تا آن را به شکلی که گفته شد بسازید. گر چه تاثیر مواردی که برای بهبود خواب ذکر شد، از نظر علمی ثابت نشده ولی اگر شما دچار بی­خوابی و اختلالات ناشی از آن هستید و از نظر پزشک­تان مشکل حادی ندارید، در آن صورت، شیوه­های توصیه شده را نیز امتحان کنید تا اتاق خواب­ شما محل آرامش­تان گردد.

 

منبع: اینتر نت:www.feng sui tips