ارتباط ورزش و کم کردن ریسک سرطان رحم

نویسنده


ورزش می­تواند تا 30 درصد مانع بروز سرطان رحم (زهدان) شود. مطالعات جدید نشان می­دهد زنانی که به­طور مرتب ورزش می­کنند 30 درصد کمتر دچار سرطان مخاط رحم می­شوند.

محققان «انستیتو ملی سرطان» ایالات متحده­ی آمریکا با بررسی و تحلیل کردن 14 مورد مطالعات قبلی دریافته­اند که فعالیت­های جسمی 20 تا 40 درصد خطر سرطان مخاط رحم را در زنان در مقایسه با کسانی که بی­تحرک هستند کاهش می­دهد.

 در مجله­­ی انگلیسی­زبان سرطان، دکتر «استیون مور» عضو انستیتو ملی سرطان نوشته است که: «ما قبلاً می­دانستیم حفظ وزن مناسب بدن، روشی مهم برای کم ­کردن خطر سرطان رحم است اما مطالعات ما نشان داد که فعالیت بدنی، اثر محافظت­کننده دارد. متخصصان هنوز نمی­­دانند که چه میزان فعالیت بدنی برای پایین آوردن خطر سرطان رحم لازم است.» دکتر استیون مور و همکاران وی در بررسی مجدد مطالعاتی که قبلاً انجام شده، به میزان نشستن زنان توجه داشته­اند. آن­ها دریافته­اند زنانی که بیش از 9 ساعت در روز، کارهای نشسته انجام می­دهند نسبت به کسانی که کمتر از سه ساعت در روز می­نشینند، دو برابر بیشتر در معرض مبتلاشدن به سرطان رحم هستند. در کشورهای توسعه­یافته، یک چهارم زنان احتمال مبتلا شدن به سرطان رحم را دارند.

منبع: Health Beauty

November 2010