جشن بندگی به وسعت مهر مادری

نوع مقاله : مهارت

10.22081/mow.2018.66224

ساره ابراهیم کوچک

در این‌جا می‌خواهیم برای برگزاری جشن بندگی باشکوه، زیبا و در عین حال با صرفه‌ی اقتصادی و با کمک گرفتن از دستان هنرمند شما، نکاتی را تقدیم کنیم؛ جشنی برای نوگل تازه‌مکلف‌مان که قرار است جشن تکلیفش بیشتر از جشن‌های تولدش به یاد او بماند. البته توجه داشته باشیم که در تهیه و آماده‌سازی تک‌تک این وسایل، از دختر عزیزمان کمک بگیریم. در این مطلب می‌خواهیم با ارائه‌ی چند ایده، به شما کمک کنیم تا مراسمی متفاوت، زیبا و به‌یادماندنی برای دلبندتان رقم بزنید.

ایده‌ی اول: بادکنک‌آرایی

با خرید دو بسته بادکنک رنگی، می‌توانید یک بادکنک‌آرایی ساده و زیبا داشته باشید.

ایده‌ی دوم: مکان عبادت

با استفاده از وسایل زیر و به‌راحتی، مکانی زیبا برای عبادت دختر کوچولوی خود برپا کنید که در این روز، به نیایش در حضور مهمان‌ها بپردازد.

ـ یک حلقه‌ی ورزشی هولاهوپ بزرگ؛

ـ چهار متر حریر پرده‌ای عرض سه متر؛

ـ پنج متر روبان چهارسانتی؛

ـ یک حلقه نوارچسب سفید؛

ـ لوله؛

ـ یک عدد میخ.

بدین ترتیب، جایگاه عبادت عزیز شما به‌آسانی آماده می‌شود (تصویر شماره‌ی 1). البته با هزینه‌ای اندک می‌توانید آن را برای دو روز اجاره کنید.

 

ایده‌ی سوم: تزئین دیوارها با گل‌های کاغذی

برای تزئین دیوارهای منزل، فقط کافی‌ست چند عدد مقوای اشتنباخ یا فابریانو تهیه و با گل‌های کاغذی قشنگ تزئین کنیم. قیمت هر عدد مقوای 50 در 70 فابریانو، تقریباً 2000 تومان است. فیلم آموزشی و الگوی کامل گل‌های مورد نظر شما هم، در اینترنت موجود است (تصاویر شماره‌ی 2 و 3 و 4).

 

ایده‌ی چهارم: ترانه‌های ویژه‌ی جشن تکلیف

چند ترانه‌ی شاد با مضامین جشن عبادت را دانلود و در مراسم پخش کنید؛ سرودهایی مثل «گل باغ بهشتم»، «شده‌ام نه‌ساله» و... که از سایت‌هایی مثل تبیان، به‌راحتی قابل دانلود است.

ایده‌ی پنجم: هدیه برای مهمانان کوچولو

هدایایی برای مهمانان کوچولوی جشن تهیه کنید. هدایای پیشنهادی مناسب برای مهمانان هم‌سن‌وسال دخترمان که در جلسه شرکت کرده‌اند عبارت‌اند از:

کتاب احکام برای دانشآموزان، قیمت: 2500 تومان (تصویر شماره‌ی 5)؛

 پازل‌هایی با طرح‌های عبادت، آیات قرآن، چادر و...، قیمت حدودی: 1000 تا 4000 تومان (تصاویر شماره‌ی 6 و 7)؛

 دفترچه‌یادداشت‌هایی با طرح جلد زیبای نماز، قیمت: 1200 تومان (تصویر شماره‌ی 8)؛

 جانمازهای زیبای نمدی (تصاویر شماره‌ی 9 و 10 و 11 و 12)؛

 عروسک‌های نمدی زیبا (تصویر 13).

 

ایده‌ی ششم: درست کردن کارت دعوت

تعدادی برگه‌ی نقاشی و رنگ‌آمیزی برای مهمان‌های حاضر در جلسه تهیه کنید که هنگام حضور در مهمانی، به تفریحی سالم مشغول باشند (تصاویر 14 تا 19).

  

ایده‌ی هفتم: تم جشن تکلیف

تم خوبی برای جشن خود انتخاب کنید و آن را با خلاقیت خود بسازید یا اجاره کنید.

نمونه‌ای از تم‌های آماده‌ی جشن عبادت در تصاویر 20 به بعد آمده است. برای خرید یا اجاره‌ی فرشته‌ها با قیمت مناسب می‌توانید به سایت «www.shadihayemazhabi.ir» مراجعه فرمایید.